"Sekojot līdzi pircēju vēlmēm un mainīgajai situācijai valstī, mazumtirgotāji būtiski izvērtē mūsdienu pircēju jaunās vajadzības, kas veicina gan nozares digitalizāciju, gan arī dažādus automatizācijas procesus, kurus, kā apliecina veiktā pētījuma dati, novērtē un arvien plašāk izmanto arī Latvijas pircēji," piebilda Popjonoka.
Līdztekus augošajai hipermārketu popularitātei, izmaiņas piedzīvojusi arī iepirkšanās mazajos veikalos mājas vai darba vietas tuvumā. Piecu gadu laikā tos sākuši apmeklēt par 4,1 procentpunktu vairāk pircēju, turklāt pieaugums pārsvarā novērots reģionos, ko visticamāk ietekmēja attālinātais darbs un retāka pārvietošanās Covid-19 izplatības dēļ.
"Maxima mazumtirdzniecības kompasa" aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" šā gada augustā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
Jau vēstīts, ka "Maxima Latvija" 2020.gadā strādāja ar 878,069 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 13,8% un bija 31,305 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Kompānija "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums "Lincoln Land Erste", bet patiesais labuma guvējs ir Nerijs Nums. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas "Maxima Grupe".