Hipermārketus kā iepirkšanās vietu ikdienas pirkumiem izvēlas 38,4% Latvijas iedzīvotāju, kas, salīdzinot ar 2017.gadu, ir kāpums par 3,6 procentpunktiem, secināts jaunākajā mazumtirgotāja SIA "Maxima Latvija" tirdzniecības nozares pētījumā "Maxima mazumtirdzniecības kompass".
"Maxima": Latvijā pieaug hipermārketu popularitāte
Pētījuma dati saskan arī ar "Maxima" veikalu apmeklētāju iepirkšanās paradumiem. Kā liecina "Maxima Latvija" aprēķini, pēdējo piecu gadu laikā apmeklētāju skaits hipermārketos pieaudzis par 4,3 procentpunktiem. Tādējādi pētījuma autoru ieskatā hipermārketu augošā popularitāte iezīmē izmaiņas iedzīvotāju ierastajā dienas ritmā un vēlmi laika taupīšanas nolūkos iegādāties visu nepieciešamo vienā veikalā.
"Hipermārketu augošo popularitāti šobrīd nosaka šī formāta veikalu ērtums, kas ir īpaši nozīmīgs pandēmijas apstākļos - pircēji arvien vairāk pievērš uzmanību drošai iepirkšanās videi, ko var nodrošināt lielāku platību veikali. Būtisku lomu spēlē arī hipermārketu skaita pieaugums Latvijā, kā arī tajos pieejamais plašais produktu un pakalpojumu klāsts, kas pircējiem sniedz iespēju iegādāties visu nepieciešamo vienuviet, vienlaikus saņemot arī dažādus svarīgus pakalpojumus - rēķinu apmaksu, medicīnas preces, telekomunikāciju, un citus," komentēja "Maxima Latvija" Biznesa analītikas departamenta direktore Jeļena Popjonoka.
Savukārt digitālās prasmes sākuši pielietot par 5,1 procentpunktu vairāk iedzīvotāju nekā pirms pieciem gadiem, veicot pirkumus internetā - to jo īpaši uzsvēruši iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, kā arī Rīgā un Vidzemē dzīvojošie. Būtiski, ka lielākais - 4,9 procentpunktu - kāpums noticis tieši pēdējo divu gadu laikā.
"Sekojot līdzi pircēju vēlmēm un mainīgajai situācijai valstī, mazumtirgotāji būtiski izvērtē mūsdienu pircēju jaunās vajadzības, kas veicina gan nozares digitalizāciju, gan arī dažādus automatizācijas procesus, kurus, kā apliecina veiktā pētījuma dati, novērtē un arvien plašāk izmanto arī Latvijas pircēji," piebilda Popjonoka.
Līdztekus augošajai hipermārketu popularitātei, izmaiņas piedzīvojusi arī iepirkšanās mazajos veikalos mājas vai darba vietas tuvumā. Piecu gadu laikā tos sākuši apmeklēt par 4,1 procentpunktu vairāk pircēju, turklāt pieaugums pārsvarā novērots reģionos, ko visticamāk ietekmēja attālinātais darbs un retāka pārvietošanās Covid-19 izplatības dēļ.
"Maxima mazumtirdzniecības kompasa" aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" šā gada augustā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
Jau vēstīts, ka "Maxima Latvija" 2020.gadā strādāja ar 878,069 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 13,8% un bija 31,305 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Kompānija "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums "Lincoln Land Erste", bet patiesais labuma guvējs ir Nerijs Nums. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas "Maxima Grupe".