Stellantis koncernā, kas dzima PSA Grupas un Fiat Chrysler Automobiles apvienošanās rezultātā, zem viena jumta dzīvo 14 automobiļu zīmoli, tai skaitā arī Lancia. Pie mums gan tas jau sen nav pārstāvēts, taču tas nenozīmē, ka Lancia zīmola automobiļi latviešu auto entuziastiem ir sveši.
Lancia Delta atdzims kā elektromobilis
Jo sevišķi rallija faniem, kas mazāk interesēsies par vienīgo šobrīd Eiropā tirgoto zīmola modeli Ypsilon, bet zinās visu par tādām leģendām kā Delta, Stratos un 037. Pat ja ne visu, tad vārdus noteikti būs dzirdējuši un zinās, par kādiem autombiļiem ir runa.
Lancia jau ilgu laiku neklājas viegli. Arī Fiat koncerna apvienošanās ar Chrysler, kā ietvaros amerikāņu kompānijas lielais sedans 300C kļuva par Lancia Thema, Chrysler Town & Country tika pārdēvēts par Lancia Voyager un Chrysler 200 Convertible - par Flavia, nenesa cerētos augļus. Pat Lancia Delta/Chrysler Delta atgriešana modeļu klāstā bija tālu no veiksmes stāsta.
Tomēr Lancia aizvien negrasās mest plinti krūmos. Tās pašreizējais vadītājs Luka Napolitano intervijā laikrakstam Corriere della Sera apstiprināja, ka Lancia Delta modelis pēc aptuveni četriem gadiem tiks augšāmcelts.
"Ikviens vēlas Deltu, un to nevar neiekļaut mūsu plānos. Delta atgriezīsies kā aizraujošs progresa un tehnoloģiju manifests. Protams, tas būs elektrisks," saka Napolitano.
Vasarā viņš paziņoja par "kulta zīmola renesansi", bet tagad viņš saka, ka "renesanse simbolizē visu itāļu raksturu, kas padarīja Lancia varenu".
Kā jau minēts, šobrīd mazās klases Ypsilon ir vienīgais modelis Lancia piedāvājumā. 2024. gadā gaidāma nākamās, ceturtās paaudzes modeļa iznākšana. Bet pāris gadus vēlāk jau notiks plašāka elektrifikācija sinerģijā ar māsas zīmoliem DS un Alfa Romeo.