Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Konfekte, ne mašīna - klasiskā Ferrari Testarossa ar modernu tehniku

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa Foto: Officine Fioravanti

Šveices kompānija Officine Fioravanti prezentējusi auto pazinēju aprindās par restomodu dēvētu Ferrari, kas veidots uz 1984. gada Ferrari Testarossa bāzes. Restomods ir vārds, kas diezgan regulāri izskan auto tūninga pasaulē, un tas ir auto, kurā saglabāts oriģinālais ārējais izskats, taču tehnika, tai skaitā dzinējs un ar to saistītās īpašības, krietni vairāk atbilst aktuālajai modei.

Ferrari, kas mats matā līdzinās 80. gadu kulta seriālā "Miami Vice" izmantotajam harismātiskā detektīva Sonija Kroketa automobilim, šveiciešu uzņēmums ir veicis visaptverošus uzlabojumus. Tam pārbūvēta šasija, uzlabota aerodinamka un modernizēts dzinējs.

Modelim uzstādītais standarta 4,9 litru 12 cilindru bokserdzinējs pēc tūninga attīsta 510 ZS un 599 Nm. Tas ir par 125 ZS un 109 Nm vairāk nekā no rūpnīcas izbraukušam Testarossa. Restomoda maksimālais ātrums tikmēr tagad sasniedz 324 km/h, kamēr oriģinālais spēja traukties pa autobāņiem ar precīzi 300 kilometriem stundā.

Kaut gan Testarossa dizains ir saglabāts, no pašmasas tika nomesti 130 liekie kilogrami. Papildus tam mašīnai tagad ir gandrīz gluda apakša, kas uzlabo aerodinamiskās īpašības. 

Arī interjerā ir veikti uzlabojumi. Piemēram, apdares paneļi tagad ir apšūti ar augstas kvalitātes ādu un auto ir ieguvis mūsdienīgu audio sistēmu ar iespēju sinhronizēt ar viedtālruni un Bluetooth savienojuma funkciju.

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa Foto: Officine Fioravanti

Bez tā auto tagad ir ABS, ESP, titāna izplūdes sistēma, uzlabota Brembo bremžu sistēma un elektroniski vadāmi amortizatori, kas palielina klīrensu priekšpusē par 70 mm. Noderīgi, ja ceļu aizšķērso "guļošais policists". Citiem vārdiem, auto ir ieguvis svarīgāko, kā puslīdz modernam ielas sporta auto varētu pietrūkt. Vienīgi ārējais spogulis pasažiera pusē tā arī nav uzstādīts. Bet tas darīts nolūkā saglabāt autentiskumu, jo arī Testarossa oriģināls bija ar vienu spoguli. 

Cik maksā Testarossa pārbūve, netiek atklāts. Bet to var ātri uzzināt, dodoties pie Officine Fioravanti ar savu Sonija Kroketa Ferrari kopiju un izklāstot modernizācijas vēlmes. 

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa Foto: Officine Fioravanti

Modelis Testarossa tika ražots periodā no 1984. līdz 1996. gadam, un tas ir viens no izplatītākajiem Ferrari, jo tika izgatavots apmēram 10 tūkstošos eksemplāru.

Uz augšu