“Porsche” un “Siemens Energy” apvienojuši spēkus ar vairākiem starptautiskiem uzņēmumiem, lai celtu rūpnīcu gandrīz CO2 neitrālas degvielas (e-degvielas) ražošanai Puntaarenasā, Čīlē, teikts abu uzņēmumu kopējā paziņojumā.
Porsche un Siemens ražos degvielu no gaisa un ūdens (3)
Rūpnīcu būvēs uz ziemeļiem no Puntaarenasas, Čīles Patagonijā, un plānots, ka tā 2022. gadā saražos aptuveni 130 000 litru e-degvielas. Ražošanas jaudu tad divos posmos palielinās uz aptuveni 55 miljoniem litru līdz 2024. gadam un uz 550 miljoniem litru līdz 2026. gadam.
Čīles dienvidos tiek īstenots viens no enerģētikas nozares aizraujošākajiem projektiem nākotnei un virzībai pretī mobilitātes nozares dekarbonizācijai. Tas nozīmē, ka tiek veikts svarīgs un efektīvs ieguldījums, lai samazinātu CO2 izmešus satiksmes un transporta sektorā.
“Porsche”, kas ir jaunā projekta idejas iniciators,
plāno izmantot e-degvielu savos ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotajos automobiļos.
“Porsche” kopumā varētu kļūt par CO2 izmešu ziņā neitrālu uzņēmumu jau 2030. gadā. No atjaunojamās enerģijas izstrādāta degviela var palīdzēt sasniegt šo mērķi. “Porsche 911” sērijas modeļi ir jo sevišķi piemēroti e-degvielas izmantošanai. Taču tāpat tādi ir arī vēsturiskie automobiļi, jo aptuveni 70% no saražotajiem “Porsche” modeļiem mūsdienās joprojām sastopami uz ceļiem.
“Mūsu izmēģinājumi ar atjaunojamo degvielu norisinās ļoti veiksmīgi. E-degviela nodrošinās iespēju samazināt fosilos CO2 izmešus iekšdedzes dzinējos pat par 90%. Turklāt mēs izmantosim pirmo Čīles rūpnīcā saražoto degvielu mūsu “Porsche Mobil 1 Supercup” sacīkšu automobiļos jau no 2022. gada,” atklāj “Porsche” valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Šteiners.
Kā tiek ražota e-degviela
Magelāna provincē, Čīles dienvidos ir ideāli apstākļi, lai ražotu gandrīz CO2 neitrālu degvielu, izmantojot lētu un videi draudzīgu vēja enerģiju. Pirmajā posmā elektrolizatori sadala ūdeni skābeklī un videi draudzīgā ūdeņradī, izmantojot vēja enerģiju. Tad no gaisa izfiltrē CO2 un apvieno ar videi draudzīgo ūdeņradi, lai radītu sintētisku metanolu, ko savukārt pārvērš par e-degvielu.