Divi uzlādējami hibrīdi vienā testā: Peugeot un Toyota, kas nemaz nav Toyota

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Uzlādējamā hibrīda sistēma padara automašīnu draudzīgāku videi un piešķirt parametrus, kādi pamatmodelim nekad nav bijuši. 3008 ir dabūjis pilnpiedziņu un 300 zirgspēkus. Līdzīgi parametri ir Toyota RAV4, taču ir viens āķis - šī nav Toyota, bet gan Suzuki Across.

To pārdod tikai Eiropas Savienībā un tikai kā plug in hibrīdu, lai samazinātu Suzuki modeļu gammas CO2 izmešus. Tehniski tas ir tas pats RAV4 plug in hibrīds, atšķiras tikai stūre, priekša, riteņi un sīkākas detaļas.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jā, Suzuki Across ir tipisks badge engineering piemērs. Tā ir gaumes lieta, bet brīžiem šķiet, ka Suzuki izskatās labāk par oriģinālu. Gluži kā Toyota Highlander. Te pat Suzuki burts izskatās lepnāk."

Kā gan citādi! Pat piepūlot atmiņu, grūti atcerēties, kad un vai vispār Suzuki logotips atradies uz kaut kā, kam ir vairāk nekā 300 zirgspēku. Bet te pat viens pats priekšējais elektromotors ir jaudīgāks par parastu Suzuki!

Par to, ka testētais Peugeot ir ar kaut ko pārāks, liecina maziņš uzrakstiņš HYbrid 4, jo šeit ir visu riteņu piedziņa. Šis modelis kopā ar 508 hibrīdu aizsāka elektrificēto Peugeot sāgu. Un arī franču kiberkrosoveram ir 300 zirgspēki. Spītējot gandrīz 2 tonnu pašmasai, abi hibrīdi ir diezgan veicīgi - sešas sekundes līdz simtam!

3008 ir aprīkots pēc pēdējās modes, tāpēc grūti iedomāties kā te trūkst. Varbūt vienīgi sēdekļu ventilācijas, lai nav jāsvīst skaistajos ādas krēslos. Taču atšķirībā no RAV4 tik smalkas ekstras nav arī Suzuki. Toties tam ir auto hold funkcija, no kuras PSA ražojumi spītīgi turas pa gabalu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ja pie rokas ir Wallbox, jebkura hibrīda bateriju var uzlādēt 2 stundās, no parastā tīkla tas aizņems 6 - 7 stundas. Bet cik tālu tie spēj aizbraukt ar elektrību vien?

Normunds Avotiņš: "Tur uzvarētājs ir Across, jo tā automašīna ar elektrību spēj nobraukt 70 km, Peugeot to nespēj. Francūža reālais sniegums ir nedaudz virs 40 kilometriem. Vai tas kaut kur ir arī pārāks? Ir gan un jūs neticēsit, kur - bezceļā!"

No elektriskas pilnpiedziņas neviens negaida ko vairāk kā drošu izbraukšanu no piesniguša pagalma. Bet Peugeot 3008 hibrīds uzbūvēts tik gudri, kā ofroudā uzvedas kā Land Rover. Nekas tam nav par grūtu. Kalnā ar apstāšanos tiek arī Suzuki, taču ne bez piepūles un kārpīšanās. Te jūtama Tojotas skola.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hibrīdkrosoveru spēkošanās atgādina Dienvidamerikas futbolu. Te bumba nonāk pie Argentīnas, te atkal uzbrukumā metas Brazīlija. Bet kurš tad galu galā uzvarēs. Varbūt lētākais?

Tāda te nav. Suzuki Across maksā 49 000 eiro plus tūkstotis par metālisku krāsu. Tātad gandrīz 50. Peugeot sākuma cena ir 47,5 tūkstoši eiro, taču izmeklētāks eksemplārs maksā 58 000.

Verdikts

Respektējot faktu, ka abi plug in izgatavoti no jau esošiem modeļiem, Peugeot ir mūsdienīgāks, temperamentīgāks, ar piecreiz modernāku salonu un neticamām bezceļu spējām. Suzuki Across tam liek pretī mīkstāku gaitu, mazliet zemāku vidējo patēriņu, daudz lielāku elektrisko sniedzamību un plašākas hibrīdsistēmas menedžmenta iespējas. Saliekot abus kopā, iznāktu ļoti labs plug in 4x4 hibrīds.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Peugeot 3008 Hybrid 300 4WD

+ vieda piedziņas sistēma

+ negaidīts bezceļu potenciāls

+ moderns salons

- diezgan stingra gaita

- benzīna dzinēja troksnis

- viduvēja elektriskā sniedzamība

Dzinējs: 1598 ccm, R4 turbo + 2 AC

Jauda: 300

Paātrinājums: 6,1

Patēriņš: 1,3

CO2: 34

Cena: no 47 400

Suzuki Across

+ ļoti efektīva hibrīdiekārta

+ komfortabla, klusa gaita

+ spēcīgs paātrinājums

- arhaisks salons

- nepārskatāms spidometrs

- īpatnējas bremzes

Dzinējs: 2487 ccm, R4 PHEV (2 x AC)

Jauda: 306

Paātrinājums: 6

Patēriņš: 1

CO2: 22

Cena: 52 510 eiro

Uz augšu