No pirmdienas, 11.oktobra, veselības aprūpes pakalpojumus varēs saņemt tikai personas, kurām ir Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai negatīvs Covid-19 tests, liecina Ministru kabineta noteikumi Nr. 662, kas stājās spēkā pirmdien.
TVNET skaidro jaunos ierobežojumus: pie ārsta - tikai ar Covid-19 sertifikātu vai negatīvu testu (35)
Pirmdien TVNET vērsās kāda satraukta lasītāja, kura norādīja, ka jaunajos Covid-19 infekcijas ierobežošanas noteikumos ir iekļauts punkts, par kuru informācija nav izskanējusi plašāk. Proti, saskaņā ar Ministru kabineta izdoto noteikumu "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" 234.punktu "Veselības aprūpes pakalpojumus sniedz personai, kurai ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts. Personām, kurām minētā sertifikāta nav, ārstniecības iestāde veic Covid-19 testu atbilstoši centra tīmekļvietnē publicētajam algoritmam".
Veselības ministrijas (VM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Oskars Šneiders apstiprina, ka VM virzīja šādas noteikumu izmaiņas. Tajā pašā laikā Šneiders pauž, ka pakalpojumus varēs saņemt visi, jo šobrīd VM cenšas izstrādāt algoritmu, lai neviens nepaliktu aiz veselības aprūpes sistēmas durvīm. Proti, cilvēkiem, kam nav digitālā Covid-19 sertifikāta, varētu tikt nodrošināta iespēja veikt ātro antigēnu testu veselības aprūpes iestādē.
"Mēs te nerunājam par PCR testu, kas jāveic, piemēram, dienu pirms iestādes apmeklējuma, bet ātro antigēnu testu, kuru iespējams izdarīt iestādē uz vietas," skaidro Šneiders.
Vienlaikus viņš apstiprina, ka pēc šā brīža regulējuma veselības aprūpes pakalpojumus (izņemot neatliekamo medicīnisko palīdzību) nevar saņemt personas bez Covid-19 sertifikāta vai veikta testa.
"Šīs dienas laikā būs precizējumi," norāda Šneiders. Pēc viņa teiktā, ar tiem visas neskaidrības tiks novērstas.
TVNET vērsās arī cita lasītāja, kura pauda, ka šodien viņai nav izdevies pieteikt Covid-19 analīzes, jo nedarbojas neviens mājaslapā norādītais numurs. Arī TVNET mēģinājumi sazināties ar laboratorijām pa norādītājiem tālruņiem bija neveiksmīgi. Nacionālā veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evija Štālberga atzīst, ka problēmas komunikācijā tik tiešām ir novērotas. "Ir vērojams liels zvanu skaita pieaugums, bet jautājums šobrīd tiek risināts, kā arī vērtēti situācijas cēloņi," pauž Štālberga.