EP deputāti lūdz Komisiju apsvērt iespēju
aprīkot autovadītāju mobilās un elektroniskās ierīces ar “drošu braukšanas režīmu”, lai ierobežotu uzmanības novēršanu braukšanas laikā.
Tāpat viņi aicina uz nodokļu atvieglojumiem un pievilcīgām transportlīdzekļu apdrošināšanas shēmām, lai iegādātos un izmantotu transportlīdzekļus ar visaugstākajiem drošības standartiem.
Labāka infrastruktūra un vairāk koordinācijas
Deputāti prasa Eiropas Savienībai un dalībvalstīm vairāk ieguldīt ceļu satiksmes drošības infrastruktūrā, koncentrējoties uz zonām, kurās ir vislielākais negadījumu skaits. Viņi aicina dalībvalstis izveidot ceļu satiksmes drošības fondus, kas novirzītu līdzekļus, kas iekasēti no naudas sodiem par ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpšanu uz ceļu satiksmes drošības projektiem.
Lai pienācīgi īstenotu nākamos ES ceļu satiksmes drošības politikas soļus, EP deputāti visbeidzot aicina izveidot Eiropas autotransporta aģentūru, lai atbalstītu ilgtspējīgu, drošu un viedu autotransportu.
“Pārāk ilgi eiropiešiem ir bijis jāsamierinās ar to, ka uz autoceļiem iet bojā nepieņemami daudz cilvēku. Bojāgājušo skaitu uz ceļiem ir reāli līdz 2030. gadam samazināt uz pusi, ja ES un dalībvalstis apņemtos uzlabot ceļu satiksmes drošību, un to pavadītu stingra politiskā griba un pietiekams finansējums. Letālu ceļu satiksmes negadījumu iemesli mums jau ir zināmi, tāpēc aicinām Komisiju un valdības papildus ieguldījumiem infrastruktūrā piemērot arī īpašus dzīvības glābšanas pasākumus, piemēram, stingrākus ātruma ierobežojumus, visur pilsētās atļauto ātrumu nosakot līdz 30 km/h, kā arī paātrināt pāreju uz citiem transporta veidiem un izveidot jaunu Eiropas autotransporta aģentūru,” sacīja EP ziņotāja Elena Kontura (Kreiso grupa, Grieķija).