Lielo pilsētu pašvaldības nedrīkst vilcināties ar lēmumu pieņemšanu par sabiedriskā transporta pārorganizāciju ārkārtas situācijas laikā, un ir apņēmīgi jāizmanto tām dotās tiesības un jālemj par dažādiem ierobežojumiem pārvadājumos, kas varētu būt gan pārvadājumu organizēšana "zaļajā režīmā", gan braukšanas maksas atvieglojumu samazināšana pilnībā vai transporta piepildījuma maksimuma stundās.
Linkaits: Lielo pilsētu sabiedriskajam transportam jāstrādā epidemioloģiski drošā režīmā
To, otrdien tiekoties ar Latvijas Lielo pilsētu asociāciju, norādījis satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), pavēstīja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Maija Rēna.
Linkaits paudis, ka epidemioloģiskā situācija strauji pasliktinās, tādēļ ir jāmeklē pēc iespējas vairāk veidu, kā samazināt cilvēku savstarpējos kontaktus, un viens no tiem ir drošāks sabiedriskais transports.
Pašvaldību pārstāvji atzinuši, ka viens no veidiem, kā to panākt, varētu būt plūsmas diferencēšana, atceļot atvieglojumus konkrētos diennakts laikos - no rītiem un vakaros, kad nepieciešams nodrošināt skolēnu nokļūšanu skolās un strādājošo nokļūšanu darba vietās.
Tāpat pašvaldību pārstāvji norādīja, ka situācija dažādās pilsētās ir atšķirīga, un tieši tādēļ lēmumu pieņemšana katrai pašvaldībai individuāli ir piemērotākais risinājums.
Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājiem lielajās pilsētās - Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Liepājā, Ogrē, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī - ir tiesības mainīt kārtību, kādā notiek pasažieru pārvadājumi, tai skaitā tiesības noteikt reisus, kuros pasažierus var uzņemt tikai ar sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu.