Tērpiem filmēšanas gaitā jākļūst… jaunākiem
Filmā netrūkst spraigu notikumu – apšaudes, pakaļdzīšanās, ekstrēmu pārgājienu, tāpēc filmas beigās tās izdzīvojušie varoņi izskatās visai apskrambāti, un arī tērpi ir atbilstoši saplēsti un netīri. Taču filmēšana sākusies ar pēdējām epizodēm, tāpēc darba gaitā tērpiem bija jākļūst jaunākiem un tīrākiem.
“Kovbojs Imre (aktieris Egons Dombrovskis), kurš visā filmas gaitā nepasaka nevienu vārdu, arī ne reizi nepārģērbjas. No filmas ievada līdz brīdim, kad sākas sižetā atainotie notikumi, paiet daudzi gadi, tāpēc arī Imres apģērbam laika gaitā jānoveco. Taču sākuma ainas filmējām pašas pēdējās, tāpēc Imres drēbēm – vecam lina mētelim un tādiem foršiem, novalkātiem zābakiem – bija jākļūst jaunām un svaigām. Krāsojām brezenta audumu, šuvām identisku mēteli, izgatavojām jaunus zābakus, vienīgi cepuri izdevās atsvaidzināt,” stāsta Līga Krāsone.
Tāpat jau sākumā Zviedrijā uzņemts filmas fināls, tādēļ kostīmu māksliniecei nācās paredzēt, kas ar varoņiem un viņu tērpiem notiks dažādajos sižeta līkločos. “Protams, mums bija speciāli fināla epizodēm vecināta kleita un nosmērēti krekli, taču bija diezgan precīzi jāuzmin, kā tieši šie apģērbi cietīs, sižetam attīstoties,” par galvenajiem izaicinājumiem stāsta māksliniece.
Žaketes ved no Zviedrijas
Tā kā aktieru atlase bija veikta gana laicīgi, Līgai Krāsonei atlika gana daudz laika, lai katru tēlu rūpīgi izveidotu līdz vissīkākajai detaļai. Tā kā budžets neļāva visus tērpus šūt no jauna, daļu kostīmu elementu nācās iznomāt. Daļa kostīmu meklēta Zviedrijā, jo Latvijā ir visai pieticīgs 19. gadsimta stila tērpu piedāvājums. Piemēram, žaketes no Zviedrijas vestas gan kovbojam Imrem, gan iluzionistam Oto (Kaspars Znotiņš). Toties galvenās varones Evas (Žanete Zvīgule) kleitas gan Līga Krāsone šuvusi pati – tas viņai sagādājis īpašu prieku.