Lielākā daļa jaunuzņēmumu vairāk vai mazāk tomēr ir saistīti ar IKT nozari. Viena no definīcijām – jaunuzņēmums ir inovatīvs, strauji augošs uzņēmums. Bieži vien inovācija ir tieši tehnoloģiskajā risinājumā. Uzņēmuma pamatdarbība var būt citā jomā, piemēram, pārtikas vai apģērbu ražošanā, bet inovācijas tik un tā lielākā daļā gadījumu skar IKT vai zinātnes jomu. Protams, ir arī izņēmumi, piemēram, tādi Latvijas uzņēmumi kā Be-With un CoffeePixels.
Cik daudz tehnoloģiskos risinājumus izmantojat pašas uzņēmumā?
Patlaban vairumā uzņēmumu ikdienā digitalizācijas klātbūtne ir absolūti neizbēgama. Sākumā daudzi bija sajūsmā, cik ērti un viegli ir sazināties attālināti, bet nu jau reizēm paliek grūti, īpaši, ja ir piecas virtuālās tikšanās pēc kārtas. Tāpēc arī šajā jomā tiek meklētas jaunas iespējas. Ir kompānijas, kas ir izdomājušas inovatīvus tikšanās veidus – tādus, kas tikšanās laikā ļauj kustēties un pat “aiziet” pie citiem cilvēkiem, sarīkot kvalitatīvus koncertus un līdzīgus pasākumus. Un tas ir tas, ko arī mēs izmantojam un, protams, dažādus saziņas rīkus, piemēram, Slack, un sociālos tīklus.
Kā būtu pareizi – vispirms iegūt izglītību un tad ķerties pie uzņēmuma radīšanas vai tieši otrādi?
Ir daļa cilvēku, kuri saka, ka savu ideju attīstīšanai studijas vispār nav nepieciešamas, kā piemēru minot Marku Zakerbergu un Bilu Geitsu, kuri pameta studijas Hārvardā, lai dibinātu savus uzņēmumus. Tādu piemēru ir daudz, gan Twitter, gan Spotify, gan WhatsApp un Uber dibinātāji, un, protams, Stīvs Džobss. Bet tajā pašā laikā daudzi no viņiem īsu brīdi apmeklēja tādas augstskolas, kur visa apkārtējā vide pēc būtības ir viena liela “startapu” platforma. Ar to vien, ka esi tādās skolās iestājies un pastudējis dažus mēnešus vai gadu, jau esi ticis pie kontaktiem un jaunām iespējām. Daudzi no viņiem ir satikuši savus līdzdibinātājus un komandas biedrus tieši tur, piemēram, Google līdzdibinātāji Peidžs un Brins satikās Stenfordā.