Atjaunotas attālinātā darba vadlīnijas

Raksta foto
Foto: www.freepik.com

Valsts kanceleja sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) atjaunojusi attālinātā darba vadlīnijas.

Valsts kanceleja informē, ka attālinātais darbs pēc definīcijas nozīmē, ka nodarbinātajam ir jāsasniedz darba rezultāti un jābūt pieejamam saziņai darba laikā. Darba devējam ar nodarbināto ir jāvienojas par darba uzdevumiem, darba organizēšanu, atskaitīšanās kārtību, kā arī par komunikācijas kanāliem, pa kādiem nodarbinātais darba laikā būs sasniedzams.

Valsts kancelejā atgādināja, ka attālinātais darbs ļauj samazināt ikdienas kontaktus, kas ir viens no ārkārtējās situācijas mērķiem un vienlaikus arī būtisks drošības pasākums saslimstības ierobežošanai.

No 11.oktobra darbavietā nodarbinātajiem atļauts atrasties vien ar darba devēja rīkojumu.

Savukārt attiecībā uz klātienē veicamiem darbiem institūcijas vadītājs organizē darbu tā, lai nodrošinātu darbu nepārtrauktību.

Reizē cilvēkiem, kam darba specifikas dēļ jāstrādā klātienē, obligāti jālieto sejas maska, kas pilnībā aizsedz muti un degunu, cieši pieguļ sejai. Nav pieļaujama nodarbināto pulcēšanās vietās, kas nav saistītas ar tiešo darba pienākumu veikšanu, piemēram, koplietošanas atpūtas telpas, virtuves, kolēģu apsveikšana jubilejās.

Valsts kanceleja saistībā ar attālinātā darba nodrošināšanu īpaši uzrunā valsts pārvaldes iestādes, kas zināmā mērā varētu rādīt priekšzīmi pārējai sabiedrībai. "Attālinātais darbs kā būtisks drošības pasākums jau īstenots iepriekšējo ārkārtējo situāciju laikā pandēmijas dēļ.

Līdz ar to šoreiz, ņemot vērā iegūto pieredzi un mācības, pārejai uz attālināto darbu jānotiek raiti un nekavējoties", pauda Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis.

Konkrēti valsts pārvaldē strādājot attālināti, jānodrošina attālināta piekļuve darba e-pastam, darba telefonam ir jābūt pāradresētam uz mobilo telefonu, nodrošinot sasniedzamību, nodarbinātajiem nepieciešams atbilstošs tehniskais nodrošinājums un pieeja darba uzvedumu veikšanai nepieciešamajām informācijas tehnoloģiju sistēmām.

Saskaņā ar rīkojumu par ārkārtējās situācijas izsludināšanu, valsts pārvaldes iestādēs klātienē, ja darba specifika neļauj veikt pienākumus attālināti, var strādāt tikai ar derīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu. Savukārt no šā gada 15.novembra sadarbspējīgs Covid-19 sertifikāts būs nepieciešams visiem valsts pārvaldē nodarbinātajiem, neatkarīgi no pienākumu veikšanas formas - klātienē vai attālināti.

Tikmēr darbiniekiem, kuri nevar strādāt attālināti, līdz 15.novembrim nevakcinētajiem darbinieks jāorganizē - no 13.oktobra līdz 19.oktobrim - ar Covid-19 testēšanas sertifikātu vai negatīvu SARS CoV-2 antigēna testu, kas nav vecāks par 72 stundām, savukārt no 20.oktobra līdz 15.novembrim - ar testēšanas sertifikātu.

Kā ziņots, valstī līdz 11.janvārim izsludināta ārkārtējā situācija, tādējādi spēkā stājoties vairākiem Covid-19 izplatības novēršanai paredzētiem ierobežojumiem.

Svarīgākais
Uz augšu