Latvijā ievieš risinājumu, kas ļauj sekundes laikā pārbaudīt Covid sertifikātu (34)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Latvijā ieviests risinājums, kas ļauj īpaši ātri noskenēt Covid sertifikātus un ir piemērots lielu cilvēku plūsmu raitai apkalpošanai. Jaunais risinājums, ko radījis lietuviešu uzņēmums RASO, Covid sertifikātu pārbauda mazāk nekā sekundes laikā, portāls TVNET uzzināja uzņēmumā. 

RASO pārstāvji skaidro, ka jaunā Covid sertifikātu skenēšanas tehnoloģija spēj būtiski paātrināt cilvēku plūsmu vietās, kur ārkārtējās situācijas ietvaros kopš 11. oktobra ir ieviesti dažādi ierobežojumi.

Lietotni izstrādājis Lietuvas uzņēmums RASO, kas kaimiņvalstī to ieviesa jau septembrī, kad tur stājās spēkā epidemioloģiskie ierobežojumi pandēmijas ierobežošanai. RASO risinājums tiek izmantots 50 “Maxima” veikalos visā Lietuvā. Atšķirībā no lietotnēm viedierīcēs, RASO piedāvātais risinājums paredz sertifikātu skenēšanā izmantot specializētu ierīci ar svītrkoda skeneri.

Tāpēc tas ir īpaši piemērots lielu cilvēku plūsmu pārbaudei ilgā laika posmā, piemēram, sertifikātu kontrolei tirdzniecības centros visas darba dienas garumā. Šobrīd RASO izstrādāto risinājumu izmanto iepirkšanās un izklaides centrā “Akropole”.

“Arī Latvijai vajadzīgs risinājums, kas varētu skenēt Covid sertifikātus ātrāk nekā to spēj paveikt parasto viedierīču videokameras. Izmantojam Lietuvā jau pārbaudīto tehnoloģisko risinājumu, adaptējot to Latvijas prasībām. Tas, ka lietotne jau bija izstrādāta un integrēta “Honeywell” mobilajā datorā, ļāva skenēšanas risinājumu ieviest ļoti ātri – tirgotājiem Latvijā tika dotas tikai trīs dienas, lai sagatavotos jaunajām prasībām. Latvijas Covid sertifikātu validācijas programma darbojas t.s. publiskās atslēgas infrastruktūrā (Public Key Infrastructure) un reaģē mazāk nekā sekundes laikā, lai pārliecinātos, vai sertifikāts ir derīgs,” stāsta RASO tirdzniecības, loģistikas un ražošanas izpilddirektors Vitālijs Garbausks.

“Mums bija ļoti ātri jāsagatavojas jauno ierobežojumu ieviešanai – ārkārtējās situācijas ieviešana Latvijā tika paziņota ceturtdien, sīkāka informācija tika publicēta piektdien, un jaunā kārtība stājās spēkā jau pirmdien. Lietuvā bija izveidots strādājošs un pārbaudīts risinājums, tāpēc varējām to attiecināt arī uz Latviju, lai arī turpmāk varētu netraucēti uzņemt apmeklētājus,” stāsta “Akropolis Group” mārketinga un komunikācijas nodaļas vadītājs Dominiks Mertins.

Saskaņā ar Latvijas valdības lēmumu, brīvdienās un svētku dienās lielajos tirdzniecības centros strādāt varēs tie veikali, kuros ir pirmās nepieciešamības preces, kā arī nozīmīgu pakalpojumu sniedzēji, piemēram, apavu remonts vai ķīmiskā tīrīšana. Visi pārējie veikali būs atvērti tikai darba dienās. Ārkārtējā situācija Latvijā ir izsludināta uz trim mēnešiem. Šajā periodā iekļaujas arī Ziemassvētku laiks, kad klientu plūsmas tirdzniecības vietās ir lielākas.

Pēc Garbauska teiktā, tik apjomīgām tirdzniecības vietām kāda ir, piemēram, “Akropole” (98 000 kvadrātmetri), īpaši svarīgi ir, lai to rīcībā būtu aprīkojums, kas ir triecienizturīgs, kā arī, lai ierīces akumulators bez uzlādes spētu strādāt vairāku stundu garumā.

“Covid sertifikātu skeneris – nelielais viedtālruņa izmēra dators – ir īpaši izturīgs, ar to nekas nenotiks pat tad, ja dators nokristu uz grīdas. Tā akumulators bez uzlādes spēj darboties visu dienu, pat tad, ja QR kodi tiek skenēti bez pārtraukuma visu dienu.

Jāuzsver, ka pēc pandēmijas beigām mobilie datori var tikt izmantoti arī citiem mērķiem, piemēram, preču krājumu pārvaldīšanā, preču komplektēšanā, noliktavās. Atliek tikai datorā lejuplādēt nepieciešamās lietotnes,” stāsta Garbausks.

Šis nav pirmais Lietuvas uzņēmuma projekts Latvijā, – šovasar RASO uzstādīja tirdzniecības sistēmas mazumtirdzniecības tīkla “Mere” veikalos, kas nesen pieteica sevi Latvijā. Uzņēmums Latvijā ir sertificējis savu “Raso Retail” kases aparātu programmu, kā arī plāno attīstīt citas aktivitātes.

“Līdz šim Latvijā esam strādājuši pamatā kā iekārtu pārdevēji, bet šogad iesaistāmies arī kā dažādu risinājumu izstrādātāji. Īpaši spēcīgi esam mazumtirdzniecības risinājumu izstrādē un automātiskās identifikācijas (Auto ID) tehnoloģijās, tāpēc tuvākajos gados mūsu mērķis ir kļūt par Auto ID segmenta līderi un iegūt ievērojamu daļu mazumtirdzniecības risinājumu tirgū,” stāsta RASO pārdošanas vadītājs Latvijā Edgars Kišuro.

Lietuvas uzņēmums, kas savu darbību uzsāka pirms trīsdesmit gadiem, izstrādā, piegādā un apkalpo uzņēmumam kases aparātus, elektroniskās etiķetes un citu komerciālu un tehnoloģisku aprīkojumu, un šajā jomā ir uzkrājis plašu pieredzi.

Svarīgākais
Uz augšu