Plašais problēmu spektrs ir radījis nepatīkamas sekas – būtiski pieaugušas kravu piegāžu cenas.
Tā, piemēram, kravas pārvadājumi ar 12 metru (40 pēdu) konteineru maksā teju 10 000 dolāru, kas ir trīsreiz vairāk nekā šī gada sākumā un par 10 reižu vairāk nekā pirms pandēmijas, liecina “Freightos” aprēķini.
“Kuehne+Nagel” vadītājs Detlefs Trefcgers norāda, ka sastrēgums jūrās ilgs vismaz līdz nākamā gada februārim, kad tiks svinēts ķīniešu Jaunais gads. Līdz tam laikam situācija var kļūt vēl smagāka. Citi eksperti norāda, ka krīze būs ilgāka par februāri – it īpaši, ja laikapstākļi jūrās būs nelabvēlīgi un ja Ķīnā būs jauni Covid uzliesmojumi, kādēļ atkal varētu tikt slēgtas ostas.
“Ziemeļu puslodē tuvojas ziema, un tas radīs “ikdienišķus” izaicinājumus ostās – sniegu, vēju un citus laikapstākļus, kā dēļ varētu nākties slēgt kravu termināļus. Taču tagad ir ļoti grūti prognozēt, kas notiks tālāk,” sacīja “Maersk” globālo okeānu operāciju vadītājs Larss Mikaels Jensens, kurš piebilda, ka, “ļoti iespējams, mēs vēl neesam sasnieguši sliktāko iespējamo situāciju”.
Kas attiecas uz Eiropu, tad ilga gaidīšana ir kuģiem, kas grasās ienākt Hamburgas un Antverpenes ostās. Pat ja kuģiem nav jāgaida vairākas dienas, tāpat ir iespējamas nozīmīgas problēmas – Roterdamas ostā Nīderlandē un Felikstovas ostā Lielbritānijā ir nozīmīgas problēmas ar kravu auto vadītāju trūkumu, kā dēļ kravas “iestrēgst” ostās un ir ievērojami palēnināta to kustība Eiropas un Lielbritānijas iekšienē.