1954. gada 5.martā dzimšanas dienu svinēja BMW Isetta – viens no visu laiku dīvainākajiem markas automobiļiem. Nu labi, auto tas ir, taču neparastās uzbūves dēļ savā laikā ieguvis virkni atbilstošu iesauku un apzīmējumu – jumts uz riteņiem, mīlas bumbulis, bubble car u.c.

BMW Isetta pirmsākumi meklējami 1954.gadā, kad kāds BMW markas automobiļu tirgotājs nopirka nelielas automašīnas ražošanas licenci no itāļu rūpnieka Renco Rivoltas, kurš piecdesmito gadu pašā sākumā bija nolēmis dažādot savas firmas izstrādājumu portfolio. Līdz tam viņš pamatā nodarbojās ar ledusskapju, motorolleru un trīs riteņu kravas motociklu ražošanu, bet kādā jaukā brīdī nolēma, ka produktu klāstā lieliski iederētos neliela izmēra automašīna, ko piedāvāt masu tirgum. Rivoltas sajūtas bija pilnīgi pareizas, un šajā ziņā viņš izrādījās gluži vai gaišreģis, jo, kā vēlāk pierādīja Fiat 500 – vēl viens itāļu mazauto, kas masveida ražošanā nonāca 1957. gadā, nācijai, kas bija uz stabilas atkopšanās ceļa pēc Otrā pasaules kara, bija vajadzīgs auto. Nebija svarīgi, cik liels tas ir vai jaudīgs – galvenais, lai ir, ar ko aizbraukt, kur sirds kāro un acis rāda. 2,97 metrus garais Fiat 500 ar pārdotiem vairāk nekā 3,8 miljoniem eksemplāru tam ir skaidrs pierādījums.

Iso Isetta bija Rivoltas oriģinālā versija par optimālo vidusmēra itāļa pārvietošanās līdzekli, un prezentācija Turīnā 1953. gada novembrī uzskatāmi apliecināja mikromobiļa potenciālu. Ažiotāža, ko sākumā preses aprindās, bet drīz pēc tam arī sabiedrībā radīja apaļais auto ar motocikla motoru un vienām pēc ledusskapja principa veramām durvīm, bija milzīga. Vēlākie dažādo Isetta modifikāciju pārdošanas apjomi gan nav samērojami ar kulta mašīnas Fiat 500 zvaigžņotajiem panākumiem, tomēr nospiedums autobūves vēsturē ir pietiekami dziļš.

Lielākoties jau pateicoties veiksmīgai Isetta ražošanas licences pārdošanai ārvalstīs – Francijas firmai Velam, Argentīnas uzņēmumam Metalmecanica, Brazīlijas Romi un BMW, kas licenci iegādājās 1954. gada Ženēvas autošovā. Lai atšķirtos no oriģināla, bija BMW modelī bija nepieciešamas nelielas izmaiņas. Nedaudz pamainot virsbūves formas un uzstādot motocikla 250 cm3 dzinēju, gadu vēlāk bija gatavs BMW automobilis – perfekti piemērots kārtīgam strādājošam vācietim, kurš vēlējās izjust brīvību, neatkarīgi no laika apstākļiem apbraukājot pamazām plaukstošo pēckara Vāciju.