“Facebook” šonedēļ plāno mainīt savu nosaukumu, lai labāk atspoguļotu koncentrēšanos uz metaversa – kibertelpas, kurā saplūst reālā un virtuālā pasaule, veidošanu, vēsta “The Verge”.
Jaunas ēras sākumā jeb ko nozīmē "Facebook" nosaukuma maiņa (22)
28. oktobrī ir gaidāms pasākums, kurā “Facebook” vadītājs Marks Zakerbergs plāno atklāt kompānijas tālākos attīstības plānus. Tiek norādīts, ka “Facebook” ambīcijas sniedzas daudz plašākā mērogā kā tikai būt lielākajam sociālajam medijam pasaulē.
Paredzams, ka nosaukumu mainīs galvenais uzņēmums, kamēr pats sociālais tīkls “Facebook”, kā arī “WhatsApp” un “Instagram” būs atsevišķi šīs kompānijas produkti. Plašāk šīs pārmaiņas “Facebook” pārstāvji nav komentējuši.
“Facebook” jau pašlaik ir vairāk nekā 10 000 darbinieku, kuri aktīvi strādā pie papildinātās realitātes (AR) brillēm, kas, pēc Zakerberga teiktā, nākotnē kļūs par tik ierastu tehnoloģiju, kāda šodien ir viedtālruņi. Jūlijā Zakerbergs “The Verge” sacīja, ka “nākotnē mūsu uzņēmums mainīsies – pašlaik cilvēki mūs uzlūko kā sociālo mediju kompāniju, nākotnē būsim metaversa uzņēmums”.
Zīmola maiņa uzņēmumam varētu nākt par labu arī tādā ziņā, ka kompānija varētu iegūt “jaunu seju”, tas ir, mazliet norobežoties no daudzajiem skandāliem saistībā ar datu aizsardzību. Bijusī “Facebook” darbiniece Fransesa Haugena “The Wall Street Journal” nopludināja virkni dažādu iekšējo dokumentu. Haugena par notiekošo kompānijā liecināja arī Kongresā. Tiek norādīts, ka regulatori ASV un citviet pasaulē cenšas panākt “Facebook” dominējošā stāvokļa ierobežošanu.
“Facebook” nav pirmais uzņēmums, kas maina nosaukumu, ņemot vērā savas izaugsmes ambīcijas. 2015. gadā “Google” veica pilnīgu reorganizāciju, nonākot holdinga kompānijas “Alphabet” sastāvā. Tas tika skaidrots ar faktu, ka “Google” vairs nav tikai interneta meklēšanas rīks, jo šajā grupā ietilpst daudzi citi pakalpojumu sniedzēji, piemēram, uzņēmumi, kas ražo bezpilota automobiļus, un veselības nozares uzņēmumi.
“Snapchat” 2016. gadā mainīja nosaukumu uz “Snap Inc.”, sākot sevi dēvēt par “kameru kompāniju”, prezentējot pirmās “Spectacles” kameru brilles.
“The Verge” ziņo, ka jaunais “Facebook” kompānijas nosaukums ir ļoti rūpīgi glabāts noslēpums, kas ir zināms tikai kompānijas galvenajiem vadītājiem. Ļoti iespējams, ka šim nosaukumam varētu būt kāda saistība ar “Horizon”, kas ir izstrādes stadijā esošās virtuālās realitātes (VR) “Facebook-meets-Roblox” versijas nosaukums. Šo VR pakalpojumu uzņēmums izstrādāja pēdējo gadu laikā. Šīs lietotnes nosaukums nesen tika pārveidots par “Horizon Worlds”, un tas notika neilgi pēc tam, kad “Facebook” demonstrēja rīku attālinātam darbam “Horizon Workrooms”.
Turklāt par “jaunu ēru” uzņēmumā liecina arī aktivitātes tehnoloģiju izstrādes jomā. Pagājušajā vasarā “Facebook” izveidoja īpašu metaversa komandu. Tāpat AR un VR nodaļas vadītājs Endrjū Bosvorts tiks iecelts par tehnoloģiju nodaļas galveno vadītāju, bet pirms dažām dienām uzņēmums paziņoja par plāniem algot vairāk nekā 10 000 darbinieku metaversa izstrādei Eiropā.
“Metaverss” būs galvenais fokuss, un es domāju, ka tā būs nākamā nodaļa interneta attīstībā. Es domāju, ka tā būs arī jauna ēra mūsu kompānijai, kas aktīvi strādā pie šīs jaunās nodaļas ieviešanas dzīvē,” teica Zakerbergs.
Pēdējo nedēļu laikā “Facebook” aktīvi reklamē metaversa ideju, taču šis koncepts pašlaik nav plaši saprotams. Metaversa definīciju izstrādāja zinātniskās fantastikas rakstnieks Nīls Stīvensons, kurš to raksturoja kā “virtuālu vietu, kur cilvēki patveras no reālās pasaules.” Pašlaik to izstrādā viena no skandalozākajām kompānijām pasaulē – līdz ar to, tai nāksies skaidrot, kādēļ tieši “Facebook” izstrādātā virtuālā pasaule būs tā, kurā iedziļināties.