Vislielāko rīdzinieku atbalstu guvis vienkāršākais sabiedriskā transporta pieturvietu dizaina variants, informē Rīgas dome.
Rīdzinieki izvēlas visvienkāršāko sabiedriskā transporta pieturvietu dizainu
Lai izvēlētos labāko pieturvietu dizaina risinājumu galvaspilsētā, līdz 15.oktobrim iedzīvotāji varēja portālā "riga.lv" nobalsot par kādu no piedāvātajiem variantiem. Par pirmo variantu saņemtas 1876 balsis, par otro - 1120 balsis, bet par trešo - 657 balsis. Atbildes un komentāri vēl tiek apkopoti.
Kā liecina pašvaldības prezentācijā iekļautie vizuālie pieturvietu risinājumi, būtiskākās atšķirības starp variantiem ir pieturvietas nojumes balstu risinājumos. Rīdziniekiem visvairāk paticis risinājums ar vienkāršiem vertikāliem balstiem.
Visi piedāvātie dizaina varianti paredz trīs pieturu tipus - viens tips paredz nojumi ar aizmugures un sānu sienām, kas pasargā pasažierus sliktos laika apstākļos. Otrais tips ir ar mazākām sānu sienām un mazāku aizsegu pret vēju, bet trešais nojumes tips ir tikai ar jumtu uz balstiem, kas paredzēts pieturām, kurās ir maz vietas nojumes uzstādīšanai.
Jau ziņots, ka Rīgā turpmāko gadu laikā plānots nomainīt vairumu novecojušo sabiedriskā transporta pieturvietu, aizstājot tās ar ērtākām un mūsdienu prasībām atbilstošākām, kā arī uzstādīt jauna dizaina nojumes vietās, kur tās līdz šim nav bijušas vispār.
Turklāt, beidzoties īslaicīgas lietošanas būvju izvietošanas termiņam, vides reklāmas uzņēmums "JCDecaux" šogad visā Rīgas teritorijā demontēja vairākus desmitus tam piederošo nojumju.
Pēc iespējamo risinājumu izvērtēšanas tika izsludināta cenu aptauja par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju un labiekārtojumu elementu dizaina izstrādi. Konkursā uzvarēja sertificēta arhitekta Armanda Bisenieka (SIA "Valgude"). Viņš apņēmās izstrādāt nojumju dizainu par 6500 eiro. Arhitekts sagatavojis trīs dizaina variantus, kas tika nodotas vērtēšanai iedzīvotājiem.
Pilsētā kopā ir 1671 sabiedriskā transporta pieturvieta, no kurām ar nojumi aprīkota aptuveni trešdaļa. Daļa pieturvietu būvētas vēl padomju laikos, tādējādi jau sen sasniedzot ne tikai tehnisko, bet arī morālo norietu.
Patlaban "JCDecaux" uzstādījis aptuveni 500 nojumes 392 pieturvietās. Saskaņā ar spēkā esošajiem līgumiem uzņēmumam pirmajā kārtā līdz 2024.gadam jāuzstāda 300 nojumes, no kurām uzstādītas jau ir 297, bet otrajā kārtā līdz 2034.gadam jāuzstāda 320 nojumes, no kurām uzstādīta aptuveni puse.
Satiksmes departaments ir uzstādījis 133 dažāda dizaina nojumes, tās ir fiziski un morāli novecojušas.
Patlaban atlasītas 148 vietas, kur primāri nepieciešams uzstādīt nojumes. No tām 42 ir Satiksmes departamenta izvēlētas, 58 - "JCDecaux" demontēto nojumju vietas un 48 vietas, kuras ieteikušas apkaimju attīstības biedrības.
Teorētiski varētu būt 500 pieturvietas, kur nepieciešams uzstādīt nojumes. Katrā pieturvietā zemes iznomājamā platība reklāmas objektam varētu būt divi kvadrātmetri. Ilgtermiņā pašvaldības sākotnējo ieguldījumu par nojumēm un uzturēšanu kompensēs ieņēmumi no reklāmas nomas.