pārvadājumu biznesa gadījumā reālākā alternatīva ir ar saspiestu vai sašķidrinātu biometānu darbināms transports,
kas Euro 7 izmešu prasībām atbilst jau tagad. Turklāt, aprēķinot pilna dzīves cikla izmaksas, šādi automobiļi pie noteiktiem ekspluatācijas nosacījumiem jau tagad izrādās pārāki pār kravas automobiļiem, ko darbina dīzeļdegviela.
Pirmo kravas automobili, ko darbina sašķidrināta dabasgāze, Iveco ieviesa 2012. gadā, un pa šo laiku tehnoloģija ir nepārtraukti uzlabota. 2018. un 2021. gadā šīs markas auto izcīnīja uzvaru nominācijā Starptautiskais ilgtspējīgais kravas automobilis.
“Ir skaidrs, ka līdz 2025. gadam elektriskās alternatīvas neatrisinās komerctransporta vajadzības – gan efektīvu tehnoloģiju trūkuma dēļ, gan tādēļ, ka trūkst laika atbilstoša apjoma ražošanas izveidei. No otras puses, komerctransports ar jau tagad pieejamajām gāzes tehnoloģijām var kļūt par ceļazvaigzni, kas virza visu nozari pretī CO2 izmešu un cita veida piesārņojuma mazināšanai,” uzsver E. Jakubonis.
Savā komentārā par plānotajām Euro 7 prasībām Eiropas Autoražotāju asociācija (ACEA) norāda, ka Eiropas Komisijas izdotās vadlīnijas, kurās izklāstīti jaunā standarta publiski apspriestie aspekti, “principā radīs situāciju, kas būs līdzīga iekšdedzes automobiļu, to skaitā hibrīdu aizliegumam.”
Pēc asociācijas pārstāvju teiktā, jaunais standarts kaitēs tiem, kuri vēlas iegādāties mazas, lētas automašīnas, kā arī sportiskos modeļus.
Dažām braukšanas situācijām, piemēram, piekabes vilkšanai, būs nepieciešami papildu risinājumi, jo tas īslaicīgi palielinās degvielas patēriņu un līdz ar to arī emisijas. Saskaņā ar iepriekšējiem standartiem šādas vienreizējas CO2 emisijas izlīdzinātos ilgtermiņa ekspluatācijā, bet, mērot reāllaikā, tās momentā pārsniegtu limitu.