“Facebook” vadītājs Marks Zakerbergs ceturtdien uzņēmuma pasākumā paziņoja, ka uzņēmuma jaunais nosaukums būs "Meta", ziņo portāls BBC.
"Facebook" paziņo par uzņēmuma jauno nosaukumu (13)
"Ar lepnumu varu paziņot, ka, sākot ar šo dienu, mūsu uzņēmums tagad ir "Meta". Mūsu misija paliek tā pati - arī turpmāk pulcēt kopā cilvēkus, mūsu lietotnes un to zīmoli - tie nemainās," sacīja Zakerbergs.
Arī pēc uzņēmuma nosaukuma maiņas tam piederošās platformas "Facebook", "Instagram" un "WhatsApp" saglabās līdzšinējos nosaukumus.
Šāds solis ir saistīts ar virkni negatīvu ziņu izplatīšanos par "Facebook",
pamatojoties uz virkni iekšējo dokumentu, kurus žurnālam “The Wall Street Journal” nopludinājusi bijusī uzņēmuma darbiniece Fransesa Haugena. Haugena uzņēmumu apsūdzējusi par to, ka uzņēmums kā prioritāti izvirzījis peļņu, nevis drošību.
Dokumentos atklājies, ka uzņēmums "Facebook" ignorējis iekšējos ziņojumus un brīdinājumus par kaitējumu, ko tā sociālie tīkli nodara un vairo pasaulē.
Zakerbergs sacīja, ka jaunais nosaukums ir saistīts ar "metaversu" - tiešsaistes pasauli, kurā cilvēki var spēlēt, strādāt un sazināties virtuālajā vidē, bieži izmantojot virtuālās realitātes aprīkojumu.
Viņš atzina, ka esošais zīmols "iespējams, nevar reprezentēt visu, ko mēs darām šodien, nemaz nerunājot par nākotni", tādēļ tas ir jāmaina.
"Laika gaitā es ceru, ka mūs uzskatīs par "metaversu" uzņēmumu,
un es vēlos savu darbu un mūsu identitāti balstīt uz to, uz ko mēs ejam," viņš sacīja virtuālajā konferencē.
Zakerbergs pauda, ka tagad uzņēmums skatās uz biznesu kā diviem dažādiem segmentiem. Viens no segmentiem attiecas uz jau esošajām platformām, savukārt otrs uz darbu nākotnes platformās.
Uzņēmums ceturtdien savā galvenajā mītnē, Kalifornijā, atklāja arī jaunu logotipu, nomainot savu ar īkšķi pacelto "Patīk" logotipu ar zilu bezgalības formu.
"Metaverss" var izskatīties kā virtuālās realitātes versija, taču vairums apgalvo, ka "metaverss" varētu būt interneta nākotne.
Tā vietā, lai atrastos datorā, cilvēki metaversā var izmantot speciālu aprīkojumu, lai iekļūtu virtuālajā pasaulē, kas savieno visu veidu digitālās vides.
Tiek cerēts, ka virtuālo pasauli varētu izmantot praktiski jebkam, sākot no darba, spēlēm un koncertiem, līdz saziņai ar draugiem un ģimeni.
Aktīvistu organizācija "The Real Facebook Oversight Board" (""Facebook" īstā uzraudzības padome") brīdinājusi, ka lielie uzņēmumi daudzās nozarēs, arī naftas un tabakas rūpniecībā, mēdz veikt zīmola maiņu, lai "novērstu uzmanību" no savām problēmām.
“Facebook” nav pirmais uzņēmums, kas maina nosaukumu, ņemot vērā savas izaugsmes ambīcijas. 2015. gadā “Google” veica pilnīgu reorganizāciju, nonākot holdinga kompānijas “Alphabet” sastāvā. Tas tika skaidrots ar faktu, ka “Google” vairs nav tikai interneta meklēšanas rīks, jo šajā grupā ietilpst daudzi citi pakalpojumu sniedzēji, piemēram, uzņēmumi, kas ražo bezpilota automobiļus, un veselības nozares uzņēmumi.
“Snapchat” 2016. gadā mainīja nosaukumu uz “Snap Inc.”, sākot sevi dēvēt par “kameru kompāniju”, prezentējot pirmās “Spectacles” kameru brilles.