Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Fotostāsts “Squid Game” fenomens – globāla masu histērija? Spilgtākie mirkļi no Halovīna svinībām visā pasaulē (6)

Lelle-replika no seriāla "Squid Game" Sidnejas centrā zibina sarkanas ugunis sargu ielenkumā Foto: Felīcija Vērzemniece/TVNET kolāža

Korejiešu brutāli vardarbīgā drāma “Kalmāru spēle” jeb “Squid Game” ir izraisījusi milzu ažiotāžu visā pasaulē, radot kulta līmeņa sekotāju kustību sociālajos tīklos un fiziskajā pasaulē. Vēl pirms 10 gadiem, kad mazā Seulas producentu kompānija tikai cerēja, ka viņu ideju par izdzīvošanas spēli uz nāvi vai milzu naudu realizēs TV formātā, viņi noteikti neparedzēja tik histērisku atsaucību no visas pasaules, seriālam kļūstot par jebkad skatītāko “Netflix” vēsturē. 

Halovīna dienā, 31. oktobrī, “Netflix” Sidnejā pie operas nama uzstādīja milzu repliku-lelli, kas parādās arī seriālā kā spēles “Sarkanā gaisma, zaļā gaisma” moderatore, nogalinot spēles dalībniekus, kuri to neiztur. Lelles garums ir 4,57 metri, un tā sver 3000 kilogramus. Taču izšautu ložu vietā tā vienkārši zibina sarkanu gaismu.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX

“Squid Game” ieņēmumi pašlaik pārsniedz 900 miljonus ASV dolāru, Kopš seriāla pirmās sērijas demonstrēšanas 17. septembrī pirmajās 28 dienās to noskatījās ap 111 miljoniem skatītāju, pārspējot “Netflix” rekordistu, vēsturisko drāmu “Bridžertona” ar 82 miljoniem skatītāju. 

Raksta foto
Foto: SCANPIX

Lellei blakus, tāpat kā seriālā, stāv sargi rozā tērpos un ar ģeometriskām figūrām uz melnām maskām – trijstūriem, apļiem un kvadrātiem. Lelle izpelnījusies milzu atsaucību no tūristiem.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX

Halovīna nedēļas nogalē cilvēki no visas pasaules pārģērbās seriālā redzamajos kostīmos, kurus tagad var nopirkt daudzos suvenīru un masku veikaliņos, spēlēja “Squid Game” spēles, piemēram, grieza no cukura figūriņām sērijās redzamos cepumus zvaigznīšu un lietussargu formās, tos turpat arī notiesājot.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX

Jāpiezīmē, ka Ņujorkā, ASV, daudzviet skolēniem tika aizliegts Halovīnā valkāt “Squid Game” kostīmus, tādējādi izvairoties no vardarbības glorificēšanas. Tikmēr svinētāji tērpušies spēlētāju kreklos ar kārtas numuriem, kas norāda to secību, kādā "Squid Games" dalībnieki saņēma uzaicinājumu tajās piedalīties – ar kārtas numuriem no 1 līdz 456.

Raksta foto
Foto: SCANPIX

Seriāla “Squid Game” pamatā ir ideja par bērnu spēlēm, kuras spēlē pieaugušie uz milzu naudu vai savu dzīvību. Visiem 456 dalībniekiem ir naudas grūtības, tādēļ viņiem ir jāizmēģina spēki dažādās atrakcijās, sākot ar iešanu pāri nāvējošam stikla tiltam, stikla bumbiņu spēli, beidzot ar “Sarkano gaismu, zaļo gaismu”, kur pēc tam, kad lelle pagriežas, tā nogalina katru, kurš tajā mirklī ir pakustējies.

Raksta foto
Foto: SCANPIX

Uzvarētājs tiek pie naudas balvas vairāku miljardu dolāru vērtībā, bet pārējie mirst. Interesanti, ka korejiešu režisoram un scenāristam Hvanam Tonhjokam laikā, kad radās ideja par šādu seriālu, 2008. gadā pēc ekonomiskās krīzes pašam bija milzu naudas grūtības, turklāt viņam bija lieli parādi.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX

Tikai ap 2019. gadu par viņu ieinteresējās “Netflix”, piešķirot “zaļo gaismu” seriāla tapšanai. “Squid Game” fenomenālo panākumu pamatā ir daudzu elementu summa – “Tiktokeru” paaudzes spējas ražot īsas video mēmes par seriāla tematiku, dalīšanās kultūra sociālajos tīklos, vēlme piederēt pie globālas fanu kopienas, sociālā kritika par cilvēka nevienlīdzību, pandēmijas graujošā ietekme uz ieņēmumiem.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX
Raksta foto
Foto: SCANPIX

Sevišķi populārs kļuvis arī vizuāli iespaidīgais dienvidkorejiešu sēriju stils ar košām krāsām, noteiktu simboliku un, protams, vardarbības estētika uz ekrāna, kas, cerams, nepārtaps par dzīvi ārpus ekrāna.

Raksta foto
Foto: SCANPIX
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu