Lēmums pārtraukt darba attiecības ar 684 VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) darbiniekiem pieņemts, turpinot pērn sākto uzņēmuma darbības procesu optimizāciju un meklējot veidus, kā dzelzceļa infrastruktūru uzturēt maksimāli efektīvi, norādīja LDz pārstāve Ieva Bethere.
LDz: Lēmums atlaist 684 darbiniekus pieņemts optimizācijas dēļ (6)
Viņa skaidroja, ka pērn sāktās uzņēmuma darbības procesu optimizācijas ietvaros tiek pārskatītas gan administratīvās un atbalsta funkcijas, gan tehnoloģiskie procesi, meklējot un atrodot veidus, kā dzelzceļa infrastruktūru uzturēt un attīstīt maksimāli efektīvi, izslēdzot funkciju dublēšanos.
Bethere uzsvēra, ka visu tehnoloģisko procesu pārskatīšana ir viens no komplicētākajiem procesiem, lai nodrošinātu mūsdienīgu dzelzceļa darbību un saglabātu uzsvaru uz dzelzceļa pamatvērtību - drošību. Tādējādi, turpinot šo tehnoloģisko procesu pārskatīšanas un pilnveidošanas darbu, pieņemts lēmums pārtraukt darba tiesiskās attiecības gan ar administratīvo un atbalsta funkciju veicējiem, gan dzelzceļa profesiju pārstāvjiem.
Darbinieku skaita samazināšana notiks pakāpeniski,
stingri ievērojot visas ar darba likumdošanu un sociālo garantiju nodrošināšanu saistītās prasības, kā arī cieši sadarbojoties gan ar Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA), gan Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību. Darba tiesisko attiecību pārtraukšana skars personālu Rīgā un Latvijas reģionos, un notiks līdz pat šī gada nogalei.
NVA Pakalpojumu departamenta Darba meklēšanas atbalsta nodaļas vadītāja vietniece Inta Čodere jau augustā atzina, ka
LDz šajā gadā plāno 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu.
Kā ziņots, šā gada 1.augustā LDz strādāja 4558 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits sasniedza 7168 cilvēkus.
Savukārt LDz konsolidētais pagājušā gada pārskats liecina, ka pērn vidējais koncerna darbinieku skaits bija 8539 darbinieki. Salīdzinot ar 2019.gadu, pērn tās samazinājās par 1616 darbiniekiem.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".