Kaut kā esam pieraduši, ka velosipēds var vest tikai mūs pašus un varbūt kādu trīsgadnieku bērnu krēsliņā. Izrādās, ka veļļuks var kļūt arī par kravas transportu!
Velosipēds kā kravas transports? Jā, bet lēti nebūs! (1)
Juris Mikulens, Fans Prosport velosipēdu divīzijas vadītājs: "Nu jau kādu laiku lielie ražotāji pievēršas tam, ka ražo Cargo baikus. Tas jau pēc definīcijas nozīmē "kaut ko vest".
Cube Cargo bike pilnā masa ir 220 kilogramu. No tās jāatņem aptuveni 30 kg pašmasa un paša pedāļu minēja svars. Tātad paliek 90 - 100 kg, ko var likt iekšā un droši pārvadāt.
Braucot nav sevišķi jānopūlas, jo cargo bike aprīkots ar īpaši jaudīgu elektromotoru un divām baterijām. Sniedzamība ir līdz pat 140 km.
Juris Mikulens: "Baterijas pakāpeniski pa vienai tukšojas. Kad viena ir tukša, pieslēdzas otra baterija."
Regulējams sēdekļa un stūres augstums ļauj kargobaiku lietot braucējiem plašā augumu diapazonā. Lai braucamrīku varētu apturēt, tam ir pamatīgas bremzes, bet nepārpūlēties minot ļauj bezpakāpju pārnesumu sistēma.
Juris Mikulens: "Ir tā, ka šādus velosipēdus izmanto lidostās, zinu, ka bijis pieprasījums no medikamentu ražotnēm. Kravas elektrovelosipēds var noderēt arī lielākās noliktavās."
Kā kargobaiks brauc? To šajā raidījumā TV Auto ziņas izmēģina KG Knutsson pārdošanas komandas vadītājs Arturs Škutāns.
Arturs Škutāns: "Ļoti interesanti, nepierasti. Sākumā arī ar balansu, sākot braukt. Grūtāk pierast, ka pa kreisi griešanās leņķis ir mazāks nekā pa labi."
Tas saistīts ar īpatnējo stūres mehānismu. Pie tā var pierast, taču cik šāda elektromobiļa alternatīva maksā? Izrādās, ka daudz - ap 6000 eiro.
Ar Cube Cargo bike var vest ne tikai kravu. Sēdeklīši un pārsegs ļauj tajā vizināt arī bērnus, ko arī dara ļaudis tādās velo lielvalstīs kā Dānija un Nīderlande. Latvijas velo infrastruktūra tik tālu vēl nav izaugusi. Toties parūpēties par savu elektrovelosipēdu gan jau protam. Bosch E-Bike servisa vadītājs Agnis Matisāns demonstrē, ka modernos velosipēdus tāpat kā automašīnas pieskata ar datoru.
Agnis Matisāns: "Mēs varam pieslēgties, dzēst kļūdas, mainīt programmatūru vai komponentes, kas cietušas no ūdens, korozijas un sāls."
Viņš arī atklāj, ka gan šādu, gan
arī vienkāršāku elektrovelosipēdu ieteicams reizi gadā pieslēgt pie datora noderīgu atjauninājumu dēļ, jo ik pa laikam ražotājs izdara tik viltīgi, ka tu vari pabraukt mazliet tālāk ar viņu.
"Reizi gadā silti iesaku, jo vari iegūt vairāk no sava velosipēda, fiziski tajā neko nemainot," - tā Matisāns.
Secinājumi
Kā visas jaunas lietas, arī kravas velosipēds raisa jautājumus. Piemēram, kā velosipēds var maksāt tikpat, cik vecs Audi? Taču jāatceras, ka ar vecu Audi pa noliktavu nepabrauksi un nākotnē tam ceļš arī būs ciet. Turpretim elektriskiem velosipēdiem gan visi ceļi būs vaļā. Protams, labāk ir vienreiz pamēģināt nekā septiņreiz redzēt.