Vai zini, kas ir Bernds Mailenders? Tas ir vīrs, kura pienākums ir vienmēr būt kaujas gatavībā Formula 1 sacīkstēs un trasē doties tad, ja kaut kādu apstākļu dēļ sacensībās nepieciešama pauzīte. Vai nu ir noticis kāds incidents, vai pārāk spēcīgi līst un sacensības nav droši turpināt ierastajā tempā. Vācu sacīkšu braucēja auto ilgu laiku bija kāds modelis no Mercedes-AMG staļļiem, bet šobrīd viņa darba mašīna ir Aston Martin Vantage. Ar tieši tādu, tikai melni matētā krāsā un bez bākuguņu sekcijas uz jumta, es vienā "nejaukā" dienā braucu Kurzemē meklēt atbildi uz jautājumu – cik piemērota Latvijas šosejām un lauku ceļiem ir Formula 1 drošības mašīna?
Dramatiskā Formula 1 sezona ir noslēgusies un Mailenders savu darba auto uz dažiem mēnešiem tagad mierīgi var stumt garāžā. Viņš gan vēl svētdien paguva izbraukt Abū Dabī Jasmarinas sacīkšu trasē un lielā mērā arī noteica sacensību un čempionāta iznākumu, bet nu jau gan sezonai uz ziemas periodu ir pielikts punkts. Arī lielais vairums sērijveida ielas superautomobiļu mūsu platuma grādos gada aukstākos mēnešus ziemas nogaida siltumā, jo sniegoti un slideni ceļi nav viņu stihija.
Tomēr,
spītējot šim apstāklim, mans izbrauciens ar 510 zirgspēkus spēcīgo angļu kupeju notika tieši dienā, kad Dabasmāte bija nonākusi nevienprātībā pati ar sevi, nespējot izvēlēties, vai diena būs jauka un saulaina, ar spēcīgām lietusgāzēm vai tomēr sezonas pirmo slapjdraņķi.
Atskatoties uz nākamajām dienām, kas sekoja manam testa braucienam, no vienas puses ir nedaudz žēl, ka nelutināja spoža saule un zila debess. No otras puses, kontrastiem bagātā pirmdiena bija iespēja Aston Martin Vantage pierādīt savu daudzpusību. To, ka tas ir