Vēl viena nianse – cilvēkiem ir tendence apsūdzēt televīziju ziņu dienestus informācijas sagrozīšanā un sabiedrības domas manipulēšanā, kamēr “Facebook” šīs norises notiek ļoti efektīvi un lēti. Cilvēkiem digitālajās platformās nereti rodas maldinošs priekšstats par to, ka viņi šeit var justies pasargāti, lai gan tieši šajās platformās darbojas dažādi cilvēku domāšanas un uzvedības analīzes rīki.
Ja cilvēks neprot tos atpazīt, viņš būs viegls medījums ļaunprāšiem. Pašreizējā situācijā virknē valstu ir vēsturiski zemākā uzticība varasiestādēm. Cilvēki drīzāk uzticēsies ierakstiem sociālajos tīklos, nevis informācijai, ko sniedz oficiālās varasiestādes.
No biznesa viedokļa – arī kompānijas darbību var ietekmēt tas, kur informāciju gūst tās darbinieki. Ļoti iespējams, ka darbinieki var pat neticēt darba devēja oficiālajiem paziņojumiem, tā vietā informācija tiks meklēta “Google” un “Facebook”, kur, visticamāk, augstāk kotēsies viltus ziņas.
Atsevišķās situācijās dezinformācija var būt ar postošu ietekmi – ārvalstīs ne vienā vien uzņēmumā ir situācija, kad strādājošie atsakās vakcinēties, uzticoties dezinformācijai. Tādēļ, lai motivētu darbiniekus vakcinēties, darba devējam nākas likt lietā arī finanšu instrumentus, piemēram, izmaksājot kompensācijas un piešķirot papildu brīvdienas.
Tomēr ne visos gadījumos problēmas izdodas atrisināt vienkārši. Piemēram, informatīvā uzbrukuma laikā uzņēmumam nevajadzētu skaidrot situāciju viltus ziņu lapām, jo tas var radīt vēl nepatīkamākas sekas. Lai izvairītos no dezinformācijas kampaņām, kas negatīvi ietekmē uzņēmumu, nepieciešams izprast vairākas lietas.
Pirmkārt – kādi ir patiesie problēmu apjomi uzņēmumā. Jāsaprot, ka tieši uzņēmuma darbinieki sociālajos tīklos ir galvenais faktors, kas rada zināmu priekšstatu par uzņēmumu un tajā strādājošajiem, par viņu prasmi (vai tieši otrādi – neprasmi) atpazīt viltus ziņas. Lai uzlabotu informācijas higiēnu uzņēmumā, darba devējam ir jādomā par dažādiem medijpratības kursiem, jo daļa darbinieku viltus informācijas atpazīšanai izmanto “rīkus”, kas aktuāli analogajā vidē, taču digitālajā vidē tie mainās un tiek rasti arvien jauni veidi, kā manipulēt ar cilvēkiem un viņu viedokli.