Eiropas Komisija pat nākusi klajā ar iniciatīvu pasludināt 2022.gadu par Eiropas Jaunatnes gadu, paredzot jaunajai paaudzei īpašu atbalstu. Šim nolūkam būs pieejami līdzekļi no atbalsta instrumenta NextGenerationEU.
Kas tad būtu jādara, lai radītu Z paaudzei pieņemamu vidi darba vietā?
Vispirms, jāņem vērā Z paaudzes attieksme pret pasaules kārtību. Ja X paaudzes un arī mileniāļu skatījumā ceļš uz labklājību diezgan droši veda caur augstskolu, tad Z paaudze uzskata, ka zināšanas var iegūt arī citādi. Pētījumu centra Gallup ASV veiktā aptaujā šādam uzskatam piekrita pat 75% aptaujāto jauniešu. Viņi ir pirmā paaudze, kas var piekļūt pasaules prestižāko augstskolu mācību vielai un dižāko prātu lekcijām pat neizejot no sava mājokļa. Viņi mācās gatavot ēst un iedzīt sienā naglu no pamācību video. Viņi spēj atrast informāciju par jebko dažu sekunžu laikā.
Līdz ar to darba devējam jārod veids, kā piedāvāt jaunajiem darbiniekiem celt kvalifikāciju viņiem ērtā veidā. Nevajadzētu aizmirst, ka nākamajos desmit gados darba tirgū ienākušie cilvēki vismaz trīs mācību gadus būs praktizējušies attālinātajās mācībās skolā. Tas noteikti atstās iespaidu uz informācijas uztveršanas veidu.
Zināšanu apguves veids diktē arī jauno cilvēku domas par strādāšanu. Laika pavadīšana pie ekrāniem attīsta viņos solo strādātāju rakstura iezīmes, ko noteikti nevajag ignorēt. Viņus ir grūtāk mobilizēt darbam komandā un likt būt «vienam par visiem, visiem par vienu». Z paaudze vēlas darba vidi, kurā var demonstrēt savas prasmes, ka arī iespēju strādāt maksimāli neatkarīgi no pārējiem. Tādēļ viņiem ir ārkārtīgi nepieciešami precīzi izmērāmi mērķi. Sacensību gars šajos cilvēkos ir, vien vajag atrast veidu, kā likt viņiem cīkstēties produktīvi, veicinot uzņēmuma izaugsmi, nevis to bremzējot.