Ar robotu iesaistīšanu tiks risina arī skolotāju trūkuma problēmu, kas ir aktuāla ne tikai Latvijā. Turklāt tas ļaus skolēnus apmācīt mazākās grupās nevis šobrīd ierastajās 20-25 audzēkņu klasēs, un katram individuāli veltīt vairāk laika. Nav jābūt apdāvinātam matemātiķim, lai saprastu, ka šobrīd skolotājs katram bērnam individuāli nevar veltīt pat pāris minūtes vienā mācību stundā.
Darba grupa robotizācijai
Par robotu izmantošanu izglītībā tiek domāts arī Eiropas Komisijas līmenī. Šovasar tā izveidoja speciālu ekspertu grupu, kuras uzdevums ir apzināt jauno tehnoloģiju un mākslīgā intelekta pielietojumu cilvēku apmācīšanā. 25 ekspertu komanda darbojas Digitālā izglītības rīcības plāna 2021-2027 ietvaros.
Robotizācijas iedzīvināšanā Eiropas Savienībā (ES) palīdzēs Eiropas izglītības telpa, kuras mērķis ir veicināt sadarbību starp dalībvalstīm, lai vēl vairāk uzlabotu nacionālo izglītības un apmācības sistēmu kvalitāti un iekļautību. Eiropas izglītības telpa atbilst mērķiem, kas izvirzīti Next Generation EU - ES atveseļošanas plānam pēc Covid-19. Pateicoties šim plānam, Savienībai būtu jāizkļūst no krīzes un jāvirzās uz modernu un ilgtspējīgāku Eiropu, kas ir gatava digitālajai un zaļajai pārejai.
Ar Eiropas izglītības telpas palīdzību ir iecerēts izstrādāt visaptverošu pieeju ES pasākumiem izglītības un apmācības jomā un tādas patiesas Eiropas mācību telpas izveidei, kas dod labumu visām attiecīgajām personām – tiem, kuri apgūst mācību programmas, tiem, kuri tās pasniedz, kā arī iestādēm.
Skolām jāturpina digitalizācija