Pirmie iespaidi: Renault Arkana E-TECH Hybrid

Renault Arkana E-TECH Hybrid
Renault Arkana E-TECH Hybrid Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mēs zinām, ka Renault klāstā ir glīts kupejas stila krosovers. Tas nosaukts par Arkana un ar 1,3 litru turbo motoru ir labs sabiedrotais gan ikdienas gaitās, gan tālākos ceļojumos, jo ir gana dinamisks, netērē daudz un ripo komfortabli. Tas, ko varbūt nezināji, - Arkana ir arī versija elektrifikācijas draugiem - E-TECH Hybrid. Kas tas ir un ko tas ēd, par to šajā stāstā.

Jāsāk jau ar to, ka ēd šis auto to pašu benzīnu, ko pārējās Arkana modifikācijas, tikai ievērojami mazākā apjomā. Un te galveno noti tur automobilim uzstādītā E-TECH Hybrid sistēma ar 1,6 litru 94 zirgspēku atmosfērisko motoru kā bāzi, 36 kilovatu gaitas elektromotoru un 15 kilovatu starteri ģeneratoru. Skaitļi paši par sevi nav lieli, taču summā tie nodrošina vērā ņemamu dinamiku un galvenais – degvielas ekonomiju. Benzīna dzinējs un gaitas elektromotors katrs attiecīgi attīsta 148 un 205 Nm, un

tas ir nopietns pieteikums lieliski jūtamam paātrinājumam, savukārt vairākrežīmu bezsajūga pārnesumkārba paātrinājumu padara tik laidenu, cik iespējams.

Renault Arkana E-TECH Hybrid
Renault Arkana E-TECH Hybrid Foto: Ingars Tenis, TVNET

Arkana darbojoties hibrīda režīmā, tas ir tad, kad iekšdedzes dzinējs un elektromotors darbu veic reizē, par lielāko ieguvumu var uzskatīt tieši elektromotora griezes momentu, jo tas, kā jau šī tipa spēka agregātiem raksturīgi, ir pieejams no pirmā apgrieziena, kamēr Renault krosoveram uzstādītajam benzīnniekam nepieciešams sasniegt 3600 apgriezienus maksimālās griezes sasniegšanai.

Šis viss varbūt izklausās pēc sarežģītas “ķīmijas”, taču reālajā dzīvē pat braucējam iesācējam Arkana E-TECH Hybrid ir ārkārtīgi vienkārši lietojams auto. Iekāp gluži kā parastā benzīna vai dīzeļa (Arkana klāstā gan šādu opciju atrast nebūs iespējams) automobilī, nospied dzinēja Start pogu, ar pārnesumkārbas selektoru izvēlies Drive režīmu un aidā!

Kas būtiski, 1,2 kWh gaitas baterija vienmēr garantē to, ka Arkana E-TECH Hybrid braucienu sāk ar 36 kW elektromotoru, tātad bez skaņas un degvielas patēriņa.

Faktiski tas nozīmē, ka darbu, kas iekšdedzes dzinējiem parasti liek strādāt ar vislielāko patēriņu, auto veic ar enerģiju, kura iepriekš iegūta rekuperācijas procesā bremzēšanas laikā, uzkrāta gaitas baterijā un ir pilnīgi bez maksas. Protams, elektriski Arkana E-TECH Hybrid spēj braukt arī pēc gaitas sākšanas, turklāt ar līdz pat 75 km/h. Nobraucamais attālums gan nebūs liels un būs atkarīgs no visdažādākajiem apstākļiem, taču nebeidzamais bremzēšanas enerģijas rekuperācijas process nozīmē, ka Renault hibrīds jebkurā brīdī atkal var pāriet uz braukšanu beizizmešu režīmā un tu to pat nepamanīsi.

Renault Arkana E-TECH Hybrid
Renault Arkana E-TECH Hybrid Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas, ko pamanīsi, būs vidējā degvielas patēriņa rādītājs instrumentu panelī starp spidometra un tahometra skalām. Tas šāda izmēra automobilim ir apskaužami zems. Ar šo auto pavadīju vairākas dienas un kopā nobraucu ap 600 kilometriem. Secinājums: kā jau no hibrīdautomobiļa vai elektromobiļiem gaidāms – elektrifikācijas priekšrocības Arkana E-TECH Hybrid vislabāk demonstrē pilsētā, jo šajā vidē biežāk nākas bremzēt un attiecīgi vairāk var braukt elektriski.

Lai cik smieklīgi liktos – jo vairāk sastrēgumu, jo patēriņš zemāks, un baltās Arkana gadījumā tas Rīgas satiksmē bija 5,2 litri uz 100 kilometriem.

Ir nedaudz vairāk kā oficiālajos datos minētie 4,8 litri, bet te jāņem vērā objektīvi apstākļi, kā drēgnais laiks, nepieciešamība vairāk lietot apkures ierīces un tamlīdzīgi. Bet arī uz šosejas Arkana ar savu salīdzinoši augsto virsbūvi demonstrēja priekšzīmīgu sniegumu. Domājams, ne viens vien divlitrīga dīzeļa saimnieks priecājas, ja viņa auto uz šosejas tērē mazāk par 6 litriem, bet man ir slikta ziņa viņiem, jo arī Arkana E-TECH Hybrid spēj 200 kilometrus pa šoseju nobraukt ar 5,9 litru vidējo patēriņu. Turklāt bez īpašas taupīšanas vai jelkādas sevis ierobežošanas.

Renault Arkana E-TECH Hybrid
Renault Arkana E-TECH Hybrid Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā to visu var panākt? Te daudz stāstāmā būtu Renault inženieriem, kuri aiz nosaukuma E-TECH ir paslēpuši 150 patentus un pieredzi, kas gūta no Renault pieredzes Formula 1 dzinēju izstrādē, kas aizvien turpinās Alpine komandas vajadzībām. Nav jau noslēpums, ka Formula 1 sacīkšu mašīnas ir ārkārtīgi kompleksi un ātri braucamie, ar ko kurš katrs nepabrauks.

Arkana E-TECH Hybrid tikmēr demonstrē, ka ar Formula 1 tehnoloģijām brīnišķīgi var tikt galā ikviens, pat tikko vadītāja apliecību ieguvis cilvēks.

Renault Arkana
Renault Arkana Foto: Renault

Viņam ne par ko nav jāuztraucas, jo E-TECH nozīmē, ka automobilis pats atkarībā no situācijas un braukšanas apstākļiem optimāli kombinē pieejamos resursus tā, lai braukšana būtu maksimāli efektīva, savukārt cilvēki salonā pat nenojaustu, kas notiek zem viņiem un mašīnas priekšā. Man ir aizdomas, ka neviens pat i nepamanīs, ka bagāžnieks ir nedaudz mazāks. Zem tā atrodas gaitas akumulators, un tam vajadzīga vieta, bet tā nav liela, kā rezultātā lietderīgi izmantojamā telpa standarta konfigurācijā ir samazinājusies tikai no 513 līdz 480 litriem.

Jautāsi, cik tad šāds tehnoloģiskais brīnums maksā? Arkana E-TECH Hybrid ar hibrīdsistēmas summārajiem 145 zirgspēkiem standarta komplektācijā pieejams jau par 24 690 eiro.

Raksts tapis sadarbībā ar "Norde".

Uz augšu