Renault Sport. Domājams, šī vārdu salikuma atšifrējums nav īpaši jāskaidro. Vārds Sport jau vien nozīmē, ka te darīšana ar dinamiku, veiktspēju un kaut ko tādu, kas nav gluži ikdienas parādība.
Pirmie iespaidi: Renault Arkana R.S. Line (1)
Tikai nepārprotiet – Renault Sport nav tikai franču autoražotāja struktūrvienība, kas darbojas Formula 1, salonautomobiļu čempionātos un citos motoru sporta veidos. Patiesībā Renault Sport ir vesela Renault nodaļa, kas atbild gan par firmas aktivitātēm sacīkšu pasaulē, gan speciālajiem projektiem, gan par augstas veiktspējas automobiļiem, ko izmantot uz ielas. Nu un, protams, nav aizmirsts arī par ikdienas automašīnu lietotājiem, kuriem ar parasto nav gana, kuri vēlas atšķirties, būt pamanāmāki un vienkārši justies labāk.
Es šeit runāju par Renault Sport līnijas jeb R.S. Line automašīnām, kuras jau pirmajā mirklī ir pamanāmas uz pārējo fona, jo autobraucēju publikas priekšā iznāk sportiskāka dizaina drēbēs. R.S. Line aprīkojums ir pieejams arī Arkana pircējiem un tas ietver visdažādākos akcentus un aksesuārus, kas nav pieejami citām Arkana.
Ja jau Renault Arkana pēc definīcijas ir sportiska SUV kupeja, kam pēc formas līdzīgi ir vien daži automobiļi aktuālajā tirgus piedāvājumā, piemēram, BMW X6 vai Porsche Cayenne Coupe, kas maksā vismaz divas, trīs reizes vairāk, R.S. Line sporta tērps tam der kā uzliets. Par to, ka auto dizaineri ir smēlušies iedvesmu Renault Sport pasaulē, liecina vairākas R.S. Line uzdrukas un gravējumi uz virsbūves un salonā.
Lai Arkana vadītājs nekad neaizmirstu, ka viņam ir palaimējies braukt ar īpašu Arkana modifikāciju, stūres apakšā par to viņam atgādina Renault Sport emblēma
– divi, viens virs otra novietoti dzeltenas krāsas rombi. Ar to gan R.S. Line specifikācija nebeidzas.
Interjers ir krietni vien sportiskāks nekā Zen vai Intens aprīkojuma līmeņos. To nodrošina oglekļa šķiedras apdares elementi uz priekšējā paneļa un durvīm, jaukta ādas un alkantaras apdare uz konturētajiem sēdekļiem, melni griesti, kas vienmēr rada īpašu atmosfēru, sarkans akcents gar priekšējā paneļa augšējo malu, ar sarkaniem diegiem nošūta perforētas ādas stūre un sarkanas sēdekļu vīles.
Pat Renault emblēma stūres centrā ir ar sarkanu apdari un kronis visam ir drošības jostas ar sarkanām maliņām.
It kā nelieli un nebūtiski akcenti, tomēr šis ansamblis kopumā interjeram piešķir ievērojami sportiskāku dizainu, tai pašā laikā saglabājot pārējām Arkana raksturīgo funkcionalitāti un komfortu.
Bet kas būtu R.S. Line pakotne, ja tā ietvertu tikai dizaina akcentus salonā? Tas, ko cilvēks vispirms pamana, protams, ir āriene, un te Renault dizaineri ir pasmēluši vēl dziļāk zīmola sportisko aktivitāšu pasaulē. Piemēram,
priekšējā bamperā ir melns aerodinamikas elements, kas savieno abus tā stūrus un ļoti atgādina Formula 1 sacīkšu mašīnas priekšējo antispārnu.
Un tas ir apzināti. Apzināta ir arī melnās krāsas plaša lietošana. Tā klāj gan radiatora resti, gan ražģi bampera apakšējā daļā, gan spoguļu korpusus. TVNET demo mašīnai bija arī melni riteņu diski un, ja ir vēlme, var dabūt arī melnu spoilera maliņu bagāžnieka vākam. Tas tad būtu lielisks noslēdzošais akcents mašīnas aizmugurē līdz ar hromētajiem dubultajiem uzgaļiem, kas R.S. Line modeļos ir labi redzami.
Starp citu, ir pavisam vienkāršs veids, kā uz ielas jau iztālēm atpazīt R.S. Line modeli – tā ir ugunīgi oranžā Orange Valencia virsbūves krāsa, kas rezervēta tikai šīs līnijas Renault Arkana. Tiesa, ja pircējs vēlas, R.S. Line aprīkojumu var kombinēt arī ar citām virsbūves krāsām, kā tas redzams zemāk pievienotajā fotogalerijā. Silverstone dizaina vieglmetāla riteņu diskus, kas redzami attēlos, arī var dabūt tikai R.S. Line komplektācijā.
Par tehniku runājot – šajā ziņā gan bez izmaiņām, jo R.S. Line nenozīmē dzinēja, ātrumkārbas vai balstiekārtas tūningu.
Tā ir iespēja sev iegūt auto, kurš izskatās sportiskāk un ir pamanāmāks, taču gaitas īpašību, komforta un salona vai bagāžnieka ietilpības ziņā neprasa nekādus kompromisus.
Un, kas būtiski, Renault Sport iedvesmotu ārējo un interjera dizainu var iegūt gan Arkana, kam uzstādīts 1,3 litru turbomotors ar 140 zirgspēkiem, gan Arkana ar E-TECH hibrīddzinēju un 145 zirgspēkiem.
Cik maksā? Renault Arkana R.S. Line modelis ar 140 zirgspēku turbo motoru šobrīd pieejams par 28 000 eiro, savukārt ekonomiskais 145 zirgspēku Arkana E-TECH Hybrid R.S. Line izpildījumā – par 29 130 eiro.
Raksts tapis sadarbībā ar "Norde".