Pirms dažām dienām Rīgas ielās varēja manīt apsnigušus elektriskos skrejriteņus, par kuriem izcēlās arī diskusijas sociālajos tīklos. Kā TVNET sacīja uzrunātie elektrisko skrejriteņu pakalpojumu sniedzēji – slikto laikapstākļu dēļ elektriskie skrejriteņi pagaidām ir savākti, savukārt daži sezonu beiguši līdz pat nākamā gada pavasarim.
No piesnigušajām Rīgas ielām aizvākti elektriskie skrejriteņi (6)
Ir uzņēmumi, kas laicīgi beidz elektrisko skrejriteņu sezonu, bet ir pakalpojumu sniedzēji, kas skrejriteņu nomu saglabā arī ziemā. TVNET uzrunāja transporta platformas "Bolt", "Fiqsy" un "Jungo" pārstāvjus, lai noskaidrotu, kad viņi noslēdz elektrisko skrejriteņu sezonu.
"Patlaban elektriskie skrejriteņi no ielām ir savākti līdz brīdim, kad laikapstākļi uzlabosies un būs droši skrejriteņu braukšanai," informēja "Bolt" pārstāve Elīna Kresa.
Savukārt "Fiqsy" un "Jungo" pārstāvji uzsvēra, ka viņi sezonu Latvijas pilsētās šogad beiguši laicīgi.
"Mums nav noteikta laika, kad noslēgt skrejriteņu sezonu. Šogad Rīgā skrejriteņus "ieziemojām" novembra vidū, Jēkabpilī un Jelgavā – vēl ātrāk. Bija gan klienti, kuri vēl gribēja braukt, bet nu būs jāmeklē laikapstākļiem piemērotākas alternatīvas," tā "Fiqsy" pārstāve Katerina Rešetņikova. "Viens no kritērijiem, lai izlemtu, ka sezona ir jāslēdz, ir tieši laikapstākļi – lietainā un aukstā laikā braukt ar skrejriteni ir ne tikai nepatīkami, bet, kas ir vēl svarīgāk, nedroši. Braukšana sniegā ar elektrisko skrejriteni, mūsuprāt, ir neiedomājama, arī nesaudzīga pret pašu skrejriteni."
Uzņēmums "Jungo", kā TVNET pastāstīja tā pārstāvis Kārlis Liepiņš, Rīgas ielās elektrisko skrejriteņu sezonu beidzis salīdzinoši ātri – no 2. novembra tie vairs nebija pieejami.
"Mēs sezonu parasti beidzam, izvērtējot laika apstākļus un tuvāko dienu laika apstākļu prognozes," skaidroja Liepiņš. "Temperatūra vakaros un naktī bija ap -2 līdz +3 grādiem, kas nozīmē, ka var veidoties ledus. Šādos apstākļos braukt ar skrejritenī vairs nav droši. Skrejriteņi nav paredzēti lietošanai uz slidenām ietvēm un ceļiem." Viņš neslēpa, ka uzņēmumu ietekmējuši arī Covid-19 ierobežojumi. "Tie būtiski ietekmēja mūsu klientu plūsmu, jo no pulksten 20 līdz pulksten 6 tika ierobežota vai faktiski pārtraukta cilvēku pārvietošanās Rīgas pilsētā, kas arī bija iemesls pārtraukt skrejriteņu izmantošanu," tā Liepiņš. "Jungo" elektrisko skrejriteņu sezonu plāno atsākt 2022. gada pavasarī.
Jau vēstīts: lai nodrošinātu visu satiksmes dalībnieku, bet īpaši – bērnu un gājēju drošību, Rīgā noteiks vietas, kurās nomas elektroskrejriteņiem būs jāsamazina braukšanas ātrums. Plānots, ka ātruma ierobežojumus no 25 kilometriem stundā līdz 15 kilometriem stundā vispirms ieviesīs galvaspilsētas dārzos, parkos un skvēros. Uzņēmumi jau ierobežojuši maksimālo elektrisko skrejriteņu ātrumu.
Ai, skāde! Bizness zem sniega. pic.twitter.com/cCD4Uq1S8e
— Bālā grēfene (@hmm_pff) December 1, 2021
Man besī, ja kaut kas traucē normāli pārvietoties. Šļura, skrejriteņi, un tad vēl šādi brīnumi pa ielu tizlojas.
— Armands | Pavļut, dod manai #AstraZeneca boosteri! (@thearmi) December 1, 2021
Un kāpēc no piesnigušajām ielām nav aizvākti Bolt un RIDE elektroatkritumi?
— Kristaps Skutelis (@krizdabz) November 30, 2021