Trešdien satiksmes ministrs lūdza valdības komisijai, kas nodarbojas ar stratēģisko uzņēmumu darījumu izvērtēšanu, sniegt atzinumu, vai "Lietuvos geležinkeliai" un pasaulē lielākā kālija karbonāta mēslojuma ražotāja Baltkrievijas valsts uzņēmuma "Belarusjkaļij" līgums atbilst Lietuvas nacionālās drošības interesēm.
Ceturtdien viņš Lietuvas sabiedriskajam radio sacīja, ka Lietuvai var draudēt nopietnas un grūtas tiesvedības, ja tā lauzīs līgumu par "Belarusjkaļij" kravu pārvadājumiem, tādēļ tā "nevar atļauties pieņemt sasteigtus, neizsvērtus un impulsīvus lēmumus", tomēr gadījumā, ja valdības komisija saskatīs līgumā apdraudējumu nacionālajai drošībai, tas tiks lauzts.
Pēc Skuoža sacītā, valsts izskata iespējas samazināt līguma laušanas radītos finansiālos riskus, tikmēr juristi secinājuši, ka finansiālā atbildība par līgumu gulstas uz "Lietuvos geležinkeliai" valdi.
Savukārt "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Mants Bartuška paziņojis, ka kompānijai var draudēt simtiem miljonu eiro liels sods par līguma laušanu. Vienlaikus viņš uzsvēris, ka vienpusēji līgumu var lauzt tikai tad, ja tā lemtu valsts institūcijas.
Viņš norādījis, ka saskaņā ar esošo līgumu insitucionāls lēmums tiktu kvalificēts kā nepārvaramas varas apstāklis, kas ļautu uzņēmumam neciest finansiālus zaudējumus, bet gadījumā, ja valsts dzelzceļa uzņēmumu grupa LTG līgumu lauztu pati, pretējā puse varētu pieprasīt atlīdzināt tai negūtos ieņēmumus un, ja tiesa apmierinātu šo prasību kaut daļēji, uzņēmumu grupai draudētu bankrots.
"Lietuvos geležinkeliai" trešdien pavēstīja, ka caur Lietuvu joprojām tiek vesta "Belarusjkaļij" produkcija, jo ar Baltkrievijas uzņēmuma novembrī veikto priekšapmaksu pietiek, lai segtu dzelzceļa pakalpojumu izdevumus decembrī un, iespējams, daļēji arī janvārī.