Spēcīgu triecienu trešdien saņēmis viens no populārākajiem elektromobiļiem Eiropā – Renault Zoe –, ko kuplā skaitā kā koplietošanas auto var sastapt arī mūsu galvaspilsētas ielās un aiz tās robežām.
Viens no populārākajiem elektroauto Euro NCAP testā saņem nulles vērtējumu (4)
Eiropas Jauno automobiļu novērtēšanas programma (Euro NCAP) eksperti elektroautomobilim pēc jaunākajiem testiem piešķīruši nulli zvaigžņu drošības novērtējumu. Neglaimojošu novērtējumu saņēmis arī cits Renault grupas elektromobilis – Dacia Spring novērtēta ar 1 zvaigznīti. Jāteic gan, ka automobiļu konstrukcija nav pēkšņi kļuvusi nedrošāka; vienkārši ir mainījušies drošības standarti un Zoe gadījumā ir nedaudz vājāks aprīkojums.
Kā norāda aģentūra Reuters, franču autoražotājs pēc iepriekšējos gados īstenotas un savām iespējām neatbilstošas un ambiciozas darbības paplašināšanas tagad cenšas samazināt izmaksas un strādā, lai mainītu savu sniegumu.
"Renault kādreiz bija sinonīms drošībai," teikts Euro NCAP ģenerālsekretāra Mihiela van Ratingena paziņojumā. "Taču šie neapmierinošie rezultāti Zoe un Dacia Spring liecina, ka drošība tagad ir cietusi grupas pārejā uz elektromobiļiem."
Renault savā paziņojumā tikmēr norāda, ka Zoe ir drošs transportlīdzeklis, kas atbilst visiem normatīvajiem drošības standartiem.
"Šie standarti nepārtraukti attīstās un kļūst arvien stingrāki visās jomās, īpaši drošības ziņā,"
piebilda kompānija. "Tāpēc Renault nepārtraukti uzlabo savu piedāvājumu, lai atbilstu noteikumiem, kas piemērojami, ja tā transportlīdzekļi tiek laisti pārdošanā."
Euro NCAP vērtējumi nav saistoši, jo tie nesertificē transportlīdzekļus lietošanai uz ceļiem. Taču Eiropas patērētāji Euro NCAP testiem pievērš uzmanību, un autoražotāji parasti dara visu iespējamo, lai rezultāti būtu pēc iespējas augstāki un ar tiem varētu lepoties.
Šī ir tikai trešā reize, kad Euro NCAP automašīnai piešķir nulli zvaigžņu vērtējumu, un, ja tas kaitēs Zoe pārdošanas apjomiem, Renault var būt spiesti domāt par ātriem uzlabojumiem vai straujāku nākamās paaudzes Zoe izlaišanu.
Euro NCAP paziņojumā teikts, ka jaunākajam Zoe ir sliktāks sēdeklī uzstādītais sānu drošības spilvens nekā iepriekšējām versijām. Renault šai problēmai savā paziņojumā gan uzmanību nepievērsa, norāda Reuters.
Dacia zīmols tikmēr pauda nostāju, ka Spring no drošības viedokļa pārspēj Eiropā spēkā esošās prasības, taču automobilim nav uzlaboto papildu drošības funkciju, par kurām pircējs nav gatavs maksāt.
Var piebilst, ka
2013. gada Renault Zoe Euro NCAP testos saņēma maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu.
Savukārt pats pirmais auto, kas organizācijā tika novērtēts ar piecām zvaigznēm, 2001. gadā bija Renault Laguna.
No gada sākuma līdz oktobrim, Renault Zoe bija trešā visvairāk pārdotā pilnībā elektriskā automašīna Eiropā aiz Tesla Model 3, kas atrodas pirmajā vietā, un Volkswagen ID.3.
Vairāki citi transportlīdzekļi jaunākajā un 2021. gada pēdējā Euro NCAP testu sērijā saņēma piecu zvaigžņu vērtējumus. Viņu vidū ir BMW elektriskais iX, Daimler elektriskais Mercedes-Benz EQS, Nissan Qashqai un Volkswagen VW Caddy.