Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Cupra Formentor

Cupra Formentor
Cupra Formentor Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja kādreiz Cupra bija Seat modeļu sportiskais novirziens, tad tagad, nu jau kādus pāris gadus, Cupra ir atsevišķs zīmols ar krietni viens sportisku ievirzi. Un vēl emocionālāku dizainu.

Seat jau izsenis Volkswage grupā izceļas ar aizraujošāku, konkrētāku automašīnu ārējo izskatu. Cupra sper vēl solīti tālāk un rada automobiļus, kas uz ielas ir pamanāmi uzreiz ar visu savu ārējo elementu kompleksu. Ja ir automobiļi, kurus atpazīst pēc disku dizaina vai LED lukturu formas, tad par Cupra tēlu gādā gan lukturu forma un grafika, gan virsbūves dinamiskās proporcijas, gan paneļu asās šķautnes. Bet vispaliekošāko iespaidu, ja rodas izdevība izbraukt, Formentor gadījumā atstāj tam uzstādītais turbo motors ar 310 zirgspēkiem. Auto brauc ar tādu vieglumu un tik sportiski, ka šķiet esi iesēdies nevis krosoverā ar ceļa nelīdzenumiem piemērotu klīrensu, bet gan sportiskā hečbekā.

Cupra Formentor
Cupra Formentor Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pirms Formentor ar Cupra mani ceļi bija krustojušies tikai vienreiz, kad viņpus Baltijas jūrai uz dažāda platuma asfaltētiem celiņiem iepazinu Cupra Ateca jeb Seat Ateca dusmīgo un skaļo brālīti. Formentor jaunā auto zīmola klāstā sper vēl soli tālāk – tas ir vēl niknāks, vēl skaļāks, vēl sportiskāks, ar patiešām savu nevis pārveidotu civilā modeļa ārējo izskatu, sportisku interjeru, pilnpiedziņu un opciju izvēlēties ne tikai 310 zirgspēku turbo motoru, bet arī mazāk jaudīgu plug-in hibrīddzinēju ar 245 zirgspēkiem un iespēju ap 50 km nobraukt ar elektrību vien.

Principā Formentor ir auto, kas sniedz visu vidusmēra autobraucējam vajadzīgo un būšu pārsteigts, ja modelis neiekļūs Latvijas Gada auto 2022 finālā un nebūs starp punktu līderiem. Galu galā ja ne uzvara, tad vismaz iekļūšana TOP3 varētu būt labs veltījums benzīna dzinējiem pirms tie kļūst par pagātnes tehnoloģiju.

Uz augšu