Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Toyota Mirai

Toyota Mirai
Toyota Mirai Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mirai šā gada topā iekļuva tikai viena iemesla dēļ – šis Toyota modelis ievērojami atšķiras no visiem citiem automobiļiem, ko šobrīd var iegādāties, turklāt brauc vienkārši fantastiski!

Tiem, kas nezina, Toyota Mirai ir uz Lexus LS platformas būvēts limuzīns ar benzīna dzinēja vietā iebūvētub degvielas šūnu staciju. Tajā tiek ražota piedziņas elektromotoram nepieciešamā elektrība.

Mirai izmantotās tehnoloģijas ir tik reti sastopamas, ka tās modernajiem bateriju elektriskajiem auto un plug-in hibrīdiem jau liek izskatīties pēc autobūves klasikas un, jā, ar ūdeņradi Baltijas reģionā ir milzīgas problēmas, jo vienīgā uzpildes stacija šobrīd atrodas trolejbusu depo tertitorijā Vienības gatvē. Bet tieši tas Toyota Mirai padara īpašu, par automobili, kurš ir jāpieradina un pie kura ir jāpierod.

Toyota Mirai
Toyota Mirai Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tam salonā ir jūtamas dažas konstrukcijai specifiskas blaknes, piemēram, salīdzinoši augsts un šaurs aizmugurējais sēdeklis, jo zem tā atrodas ūdeņraža tvertnes, taču pie stūres šajā auto vienmēr jūties kā leksusā. Un, kas galvenais, uzpildīt ūdeņradi nav sarežģītāk kā tvertnē ieliet benzīnu. Jārēķinās tikai, ka tas maksā dārgāk nekā benzīns – 16 eiro par kilogramu. Tā kā Mirai tvertnēs ir vieta 5,6 kilogramiem ūdeņraža, mašīnas uzpilde izmaksā aptuveni 90 eiro. Attālums, ko var nobraukt par šo naudu, ir 600 kilometri.

Ja kāds raugās skeptiski uz šo automobili, viņam ir tādas tiesības. Taču ūdeņradis stabili mājo inženieru un autoražotāju prātos un ieņem vietu darba kārtībā, jo pat BMW X5 jau ir versija ar degvielas šūnu elementiem, kuros elektrība tiek ražota, izmantojot Hun gaisā esošo O2. Un, kā jau teicu, Mirai ripo tik kvalitatīvi kā Lexus flagmanis, turklāt tā vienīgie izmeši ir ūdens, kā nolaišanai paredzēta pat speciāla podziņa līdzās instrumentu panelim.

Uz augšu