Ja topā ir kāds auto, ko var saukt par apvidum bezceļiem piemērotu braucamo, tad tas ir Jeep Gladiator. Reti kuram automobilim aizvadītā gada laikā izdevies tik ļoti pārliecināt par savām spējām kā šim gladiatoram. Ja nu vienīgi atskaita iepriekš minēto Aston Martin, kas pārliecināja ar savām spējām taisnajos ceļa nogriežņos.
Jeep Gladiator
Tanks, ne mašīna. Tā pēc pirmajiem metriem pa grūti izbraucamu meža ceļu gribas teikt par Jeep Gladiator. Iespaidīgais klīrenss dod pārliecību, ka uz celma neuzķersies, vienīgi par asiem lūzumiem braucamās virsmas plaknē ir nedaudz jāpiedomā, jo Gladiator riteņu bāze ir ļoti gara (gandrīz 3,5 metri) un pārkare aizmugurē arī. Tai pašā laikā gan jāsaka, ka bēda par to maza, jo Jeep pikaps ir tik gruntīgi uzbūvēts, ka tam, šķiet, nav iespējams neko ne nolauzt, ne salauzt. Toties auto ir kā konstruktora mašīnīte, ko var izjaukt. Durvis neriskēju izņemt, lai gan šāda opcija pastāv, taču jumta paneļus gan atbrīvoju no tiem paredzētajām nišām – dažas veiklas roku un pirkstu kustības un abas jumta sekcijas var nomest kaut kur garāžā vai nolikt aiz sēdekļiem.
Jā, Jeep Gladiator dabiskā stihija ir ārpilsēta, bezceļi, smiltis, dubļi, taču arī pilsētā automobilis jūtas tīri labi. Jo īpaši piemērotas tam būs šobrīd neiztīrītās ielas, ko klāj dažādos laikos piebraukts un sasalis sniegs, un zem tā paslēpušās apmalītes. Vienīgais, ar ko pilsētā ir jārēķinās, ir stāvvietu jautājums, jo 5,6 metrus garajai virsbūvei daudzas spraudziņas būs par šauru. Gladiator neliks sark arī uz šosejas, jo zem masīvā pārsega pukst 3 litru V6 dīzeļdzinējs ar 264 ZS un 600 Nm, un tas nodrošina dinamsikas vieglās mašīnas paātrinājumu.