Hyundai Ioniq 5 ir viens no tiem automobiļiem, kas var izmainīt skeptiķu viedokli par elektroauto sugu.
Hyundai Ioniq 5
Kamēr virkne mūsdienu elektrisko automašīnu ir elektromotora un gaitas baterijas uzstādīšanai pielāgotas iekšdedzes modeļu versijas, Hyundai Ioniq 5 interesantu padara tas, ka automobilis būvēts uz speciāli elektromobiļiem domātas tehnoloģiskās platformas. Automobiļa konstrukcijā viss ir pakļauts mērķim, tādēļ Ioniq 5 pat vienkāršākajā versijā ir pilnīgi pietiekams, jo ar vienas ass piedziņu ir gana dinamisks, bet ar mazāko bateriju spēk nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus (atbilstoši WLTP testu procedūras mērījumam).
Tāpat pie pozitīvajām īpašībām jāmin auto riteņu bāze, kas ir precīzi 3000 metri. Rezultātā salonā vietas ir ļoti, ļoti daudz un arī bagāžnieku par mazu nenosauksi, jo tā ietilpība ir 531 litrs. Nu, un, protams, arī dizains ir vērtība, jo iekšdedzes dzinēja Hyundai modeļu vidū līdzīgas mašīnas ar retro dizaina un futūristisku vēsmu kokteili nav.
Taisnības labad gan jāsaka, ka pilnīgi bez trūkumiem šis elektroauto nav. Viens no tiem, protams, ir cena, kas daudziem sagādās galvassāpes. Labā ziņa ir tā, ka 2022. gadā pret to paredzētas zāles 4500 eiro vērtas valsts subsīdijas formā. Trūkums, pret kuru zāles nav paredzētas, ir kļūda aizmugurējās daļas dizainā – Ioniq 5 nav aizmugurējā stikla tīrītāja, tāpēc uz draņķīga ceļa bagāžnieka vāka logs ātri tiek aizsviests un ir notīrāms tikai pašrocīgi no ārpuses. Bet ar to var iemācīties sadzīvot un Ioniq 5 tāpat iedot piecas balles ārējā izskata, interjera dizaina un gaitas īpašību dēļ.