Veloceliņi un velosipēdisti ir viena no mīļākajām soctīklotāju tēmām, kura diskusijas raisa visa gada laikā. Jā, arī pat tagad, kad zemi klāj sniega sega. Vai var pabraukt pa slidenajām ielām? Kā var pārvietoties sala laikā? Kāpēc Aleksandra Čaka ielā ir tikai viena velo josla? Kur būs jauni veloceliņi? Šie ir tikai daži no jautājumiem, kas tiek vētīti tviterī.
"Ar velosipēdu brauc tie, kam nav darba un bērnu"
Jau ziņots, ka rudenī Rīgā mainīta līdzšinējā Čaka ielas satiksmes organizācija, likvidējot vienu velojoslu. Viena velojosla saglabāta virzienā uz centru. 31. augustā notika pikets, kurā tika prasīts saglabāt velojoslas. Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" septembra izskaņā iesniedza Rīgas domē iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā.
Čaka iela nav vienīgā iela Rīgā, kur tika īstenots velojoslu eksperiments.Piemēram, Duntes ielas velojoslu eksperimentam līdz oktobra beigām tika iztērēti jau vairāk nekā 40 tūkstoši.
Lielu vētru tviterī sacēla arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs, kurš aprīlī sniedza interviju Latvijas Radio. Viņš intervijā sacīja, ka velosipēdi ir pārvietošanās līdzeklis cilvēkiem, kuriem nav bērnu un darba. Valsts policija norādīja, ka šis noteikti nav iestādes oficiālais viedoklis. Viņa teiktais pamatīgi samulsināja velomīļus.
Valsts policijas pārstāvis oficiālā intervijā Latvijas Radio 4 skaisti izpaudās par velosipēdistiem un veloceļiem.
— K2 (@KZn_K2) April 8, 2021
Kamēr par satiksmes drošību Latvijā rūpēsies šādi dinozauri, tikmēr labāk nekļūs. 🤯 pic.twitter.com/NtrpDTyPKc
Es no šīs intervijas uzzināju, ka esmu studente un bezdarbniece ar apšaubāmu higiēnu. Paldies!
— Adriāna Roze (@rozeadriana) April 8, 2021
Skaidrs ir viens - ja runa ir par velosipēdistiem un veloceliņiem, tad tviterī par to vienmēr kādam būs kas sakāms.
Arī velosipēds grib strādāt “bez diskriminācijas”: pic.twitter.com/QDV136gk9q
— Polittehnologs Mudiņš (@polittehnologs) October 19, 2021
Velosipēds ir forši, bet tā noteikti nav panaceja, kā jūsmiņi sludina.
— Kārlis (@Booo_kat) September 30, 2021
Atslēga ir izvēlēties labāko transporta veidu konkrētajam mērķim - ar velo braukt uz darbu 3km, uz teātri ar tramvaju un uz Ikea pēc plaukta ar auto vai jebkurā citā efektīvākajā kombinācijā. 1/2
Pie sastrēguma uz salu tilta noteikti vainojamas velojoslas. pic.twitter.com/uS7f5xWn8b
— Normunds Špakovskis (@hronists) September 3, 2021
Skumjākais, ko @RigasDome spēja izdarīt - iznīcināt cerību uz pārmaiņām Rīgā. Ar Dievu, velojoslas! pic.twitter.com/w7PiOnzCSq
— Juris Millers (@JurisMillers) August 31, 2021
Staķis pirms vēlēšanām: Rīga būs klimatneitrāla pilsēta, te būs droši veloceļi!
— K2 (@KZn_K2) November 25, 2021
Staķis pēc vēlēšanām: Brauciet vairāk ar auto, jūsu ērtībām stabiņus un velojoslas demontēsim! https://t.co/6YBDD33UNE pic.twitter.com/fNnyt6CU9y
Vēl viens bonuss velobraukšanai ziemā - nav jātīra jumts un jāskrāpē logi 😝 Labrīt! ❄ @veloriga #velodzīve #veloprieki pic.twitter.com/aiwZcYt1vn
— Sintija (@Meijereens) November 23, 2021
kamēr @RigasPP nerīkosies, arī stabiņi neko nelīdzēs riteņbraucēju drošībai. pic.twitter.com/SkNkfKigoQ
— Elza Rāma (@miers_majas) May 25, 2021
Oi pagaidi, tūlīt te saskries velofašisti un norādīs kas ir velojosla, kas nav un kā viņu ergonomikai traucē viens grubulis, tāpēc jābrauc pa braucamo un/vai gājēju daļu! 😀
— Līva Can. (@LiepinLiva) September 30, 2021
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" piketē pret velojoslu izmaiņām:
Čaka ielā mainīta satiksmes organizācija: