Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Rīgas vicemērs Ķirsis: Nevajadzēja steigties ar velojoslu ierīkošanu Čaka ielā (12)

Aleksandra Čaka iela.
Aleksandra Čaka iela. Foto: Paula Čurkste/LETA

Atskatoties uz notikumiem šodien, kļūst skaidrs, ka nevajadzēja steigties ar velojoslu ierīkošanu Čaka ielā, intervijā aģentūrai LETA atzina Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

"Čaka iela bija eksperiments. Šodienas acīm skatoties, atzīstu, ka nevajadzēja skriet," teica Ķirsis.

Viņš skaidroja, ka tikko bija pabeigti būvdarbi, kuru laikā cilvēki bija pieraduši braukt pa divām joslām - vienu turp un vienu atpakaļ. Tas bijis labs brīdis pamēģināt, vai šī iela tāda var būt arī turpmāk. Taču izrādījās, ka sabiedriskais transports kavējas un šādu risinājumu nevar ieviest.

Ķirsis norādīja, ka

cilvēki vēlas lēzenas pārmaiņas, kas tiek īstenotas soli pa solim, nevis vienā dienā pamosties un saprast, ka viss ir apgriezies kājām gaisā.

"Viņi uzskata, ka mūsu pārvietošanās paradumiem jākļūst videi draudzīgākiem, bet tam ir jānotiek pamazām," atzina Ķirsis.

Tomēr kopumā viņš paveikto aizvadītajā gadā vērtē pozitīvi. Tostarp arī daudz kritizēto stabiņu uzstādīšanu Rīgas ielās.

Ķirsis skaidroja, ka stabiņi pilsētā ir bijuši jau no 2014.gada.

"Redzam statistikā, ka tie uzlabo drošību neregulējamās gājēju pārejās, kas ar tiem aprīkotas. Kur iepriekš ir bijuši cietušie un pat bojāgājušie, šie statistikas rādītāji ir uzlabojušies. Drošība ir pāri visam, un stabiņi dod rezultātu," uzsvēra politiķis.

Viņš vēlreiz atzina, ka ir bijušas arī kļūdas vietās, kur stabiņi nebija uzlikti īsti pārdomāti, piemēram, Tērbatas, Altonovas, Ojāra Vācieša un Duntes ielā, bet tā esot mazākā daļa.

"Atceros, ka iepriekšējā sasaukumā bija 40 krimināllietas un katru nedēļu bija kāds skandāls. Ja šis ir vienīgais skandāls - par stabiņiem -, tad droši vien viss virzās pareizā virzienā," piebilda Ķirsis.

Viņa prioritāte esot sabiedriskā transporta kustības uzlabošana, jo tikai sabiedriskais transports var būtiski mazināt automašīnu apjomu ielās. Turklāt esot jāņem vērā, kādā klimatiskajā joslā atrodas Latvija.

"Lai kādi mums būtu velo aktīvisti, tomēr ziemā ar velosipēdiem brauc tikai daži izturīgākie.

Savukārt sabiedriskais transports var braukt visu gadu," skaidroja vicemērs, piebilstot, ka arī tādi pasaules eksperti kā Jans Gēls iesaka prioritāri uzlabot sabiedrisko transportu.

Uz augšu