Cenšoties samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas, Volkswagen ir oficiāli apstiprinājis parafīna sintētiskās dīzeļdegvielas izmantošanu savos TDI četru cilindru dīzeļdzinējos, kas tiek piegādāti no 2021. gada jūnija beigām. Tā kā šādas degvielas tiek ražotas no bioloģiskām izejvielām, oglekļa dioksīda emisijas ar tām ir par 70–95% zemākas nekā degvielai, kas ražota no naftas.
Volkswagen atļauj sintētisko degvielu izmantošanu savos dīzeļdzinējos (6)
Uzņēmums atzīmē, ka pastāv vairāki sintētiskās degvielas veidi (HVO, CARE dīzelis, NEXTBTL), kuru pamatā ir cepamās eļļas atliekas, zāģu skaidas un citi pārstrādātie atkritumi. Šeit netiek ņemti vērā augi, kam tiek speciāli atvēlētas sējamās platības; šajā gadījumā runa ir par atkritumiem, kas dod lielāko ietekmi uz vidi, vēsta Drive.ru.
Šāda degviela pēc desmit gadiem varētu veidot 20-30% no Eiropas transportlīdzekļu degvielas tirgus, prognozē autoražotājs.
Volkswagen rēķinās ar PtL (Power-to-Liquid) tipa degvielas masveida parādīšanos. Tā ir degviela, kas sintezēta no ūdens un oglekļa dioksīda, izmantojot elektroenerģiju, kas iegūta no atjaunojamiem avotiem. Šajos projektos aktīvā šobrīd darbojas Volkswagen grupas ražotāji Porsche un Audi ar saviem partneriem.
Līdztekus elektromobilitātei sintētiskā degviela varētu palīdzēt Volkswagen līdz 2030. gadam par 40% samazināt emisijas Eiropā uz vienu automašīnu, ja salīdzina ar 2018. gadu, un līdz 2050. gadam kļūt par pilnīgi oglekļa neitrālu uzņēmumu.