Vienlaikus OFAC aicinājis pirms jebkuras rīcības izvērtēt ar darījumu saistīto regulējumu un sankciju risku.
Dubausks sacīja, ka dokumenta galvenā doma ir tas, ka ASV sankcijas nevar būt par pietiekamu juridisku ieganstu "Lietuvos geležinkeliai" un "Belarusjkaļij" līguma laušanai.
"Mēs dzirdam valsts gaidas, lai kravu pārvadājumi tiktu izbeigti, tas nozīmē, ka ir jāmeklē citi risinājumi," teica kompānijas preses pārstāvis.
Jau ziņots, ka ASV sankcijām pakļautā Baltkrievijas kālija mēslojuma ražotāja "Belarusjkaļij" kravu tranzīts caur Lietuvu netika pārtraukts, kad 8.decembrī stājās spēkā ASV sankcijas. Noskaidrojies, ka Baltkrievijas valsts uzņēmums novembrī veicis priekšapmaksu "Lietuvos geležinkeliai" un ar šo summu pietiek, lai tas turpinātu "Belarusjkaļij" kravu pārvadāšanu decembrī, janvārī un februārī.
Kā izteicies "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Mants Bartuška, kurš janvārī saistībā ar skandālu atstās amatu, par līguma laušanu uzņēmumam varētu draudēt simtiem miljonu eiro liels sods.
Lietuvas valdība paziņojusi, ka meklē veidus, kā valsts dzelzceļa kompānijai lauzt līgumu par "Belarusjkaļij" produkcijas transportēšanu, vienlaikus uzsverot, ka ASV sankcijas tieši neizliedz mēslojuma tranzīta kravu plūsmu caur Lietuvu.
Uzņemoties atbildību par to, ka "Belarusjkaļij" kravu tranzīts caur Lietuvu nav pārtraukts, Lietuvas ārlietu ministrs Gabrieļus Landsberģis un satiksmes ministrs Marjus Skuodis iesniedza atlūgumus. Premjerministre Ingrīda Šimonīte pagājušajā nedēļā paziņoja, ka abu ministru demisiju nepieņem.