Ikviens pircējs priecājas, ja veikals sniedz iespēju iegādāties labas kvalitātes produktus, kā arī – ļaut ietaupīt. Tādas lielveikalu ķēdes kā “Lidl” pircējiem piedāvā dažādu zīmolu preces lētāk nekā konkurenti. Medijs “Cambridge News” apkopojis galvenos “trikus”, ar kādiem “Lidl” izdodas piesaistīt pircēju uzmanību.
10 nianses, kas ļauj "Lidl" veiksmīgi piesaistīt pircējus (7)
Veikali ir relatīvi nelieli
Ieejot daudzos lielajos veikalos, var redzēt lielu platību ar neskaitāmām ejām un plauktiem. Skaidrs, ka nereti milzīgajos veikalos vajag ratiņus, kurus sanāk piepildīt ar nepieciešamajām (un nereti arī ar precēm, kuras nav tik nepieciešamas). Tas gan neattiecas uz “Lidl” – šie veikali ir aptuveni 2000 kvadrātmetrus lieli, lai gan konkurentu lielie veikali nereti var būt trīs un vairāk reizes lielāki.
Tas nozīmē, ka nelielā veikalā sanāk patērēt mazāk laika, kā arī mazāk naudas. Galu galā reti kuram cilvēkam patiesi patīk pavadīt vairākas stundas veikalos. No otras puses – mazāki veikali nozīmē arī mazākas autostāvvietas, taču “Lidl” gadījumā – situācija ar milzīgu interesi par veikalu (kā arī pārpildītām stāvvietām) nebūs mūžīgi.
Katram veikalam ir sava maizes ceptuve
2012. gada janvārī “Lidl” savos veikalos Eiropā ieviesa jaunumu – katrā veikalā ir sava maizes ceptuve. Maize, kā arī bulciņas, kas ir pieejamas, ieejot veikalā, tiek ceptas turpat uz vietas. Šāds gājiens lielveikalu ķēdei ir ļāvis ieekonomēt uz svaigas maizes piegādēm, kā arī – tas ļauj nekavējoties papildināt smalkmaizīšu krājumus, kad tie plauktos ir beigušies.
Veikalos nav groziņu
Lielākā daļa lielveikalu piedāvā divas alternatīvas – vai nu iepirkumu ratiņi (kas ir ērti, ja nepieciešams iegādāties pārtiku nedēļai), vai groziņi, kas ir ērti ātriem pirkumiem.
“Lidl” piedāvā ratiņus. Tas atvieglo iepirkšanās procesu - pircējam nav jāstaigā pa veikalu, nesot groziņu, kas, tuvojoties kasei, kļūst arvien pilnāks ar iepirkumiem. Tāpat – Covid laikā rati ļauj visai viegli ievērot distanci no citiem pircējiem. Taču ratiņi nozīmē arī vairāk vietas, kur likt savus pirkumus. Tādēļ pirms došanās uz veikalu ieteicams sastādīt iepirkumu sarakstu, lai ratiņos nonāk tikai pats nepieciešamākais.
Cenas var būt ļoti zemas
Aptuveni 90% no “Lidl” tirgotās produkcijas ir paša lielveikalu tīkla zīmoli, kas ražoti tikai šīs kompānijas vajadzībām. Tas nozīmē, ka “Lidl” var kontrolēt ražošanas izmaksas, kā arī samazināt izdevumus par piegādēm. Līdz ar to preces galīgā cena ir zemāka nekā līdzīgas preces pie konkurentiem, un pat ar visu zemo cenu izdodas gūt peļņu.
Tāpat šajos veikalos ir iespējams atrast arī dažādu zināmu zīmolu preces. Ja lielveikalu tīklam izdodas panākt izdevīgas vienošanās ar lielajiem zīmoliem, tad “Lidl” plauktos var ieraudzīt ne tikai “Lidl”, bet arī plašāk zināmos zīmolus, kā “Heinz”, “Uncle Bens” un citus par izdevīgām cenām.
Tomēr arī šajā gadījumā galvenais “Lidl” fokuss ir nevis pārdot pēc iespējas vairāk plaši zināmo zīmolu, bet gan saglabāt zemākas cenas nekā konkurentiem.
Preces ir izvietotas oriģinālajās kastēs
Lielākā daļa “Lidl” produktu tirdzniecības zālē ir atrodami tajās pašās kastēs, kurās tie tika atvesti. Tas nozīmē, ka papildināt preču krājumu ir vienkāršāk, un arī nav nepieciešams izmantot papildu darbaspēku, kam jāpapildina plaukti.
Mīnuss šādai politikai ir fakts, ka veikali izskatās zināmā mērā necili un brīžiem var atgādināt noliktavu. Bet tas gan ir gaumes jautājums – vai pircējam svarīgāks ir saturs (tas ir, preces), vai arī vizuāli pievilcīgs veikals.
Jāpievērš uzmanība cenu zīmēm
“Lidl”, tāpat kā vairākas citas lielveikalu ķēdes, cenu zīmes izvieto uz augšējā plaukta, bet ne obligāti virs paša produkta. Tieši tāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību veikalā redzamajiem produktiem un cenu zīmēm, jo nereti zemā un vilinošā cena nemaz neattiecas uz konkrēto preci. Turklāt Latvijā lielākajā daļā veikalu pierasts, ka cenu zīme atrodas uz tā paša plaukta, kur izvietots produkts.
Virkne ierobežota laika piedāvājumu
Rietumeiropas tirdzniecības ķēžu veikalos ir dažādu “īpašo piedāvājumu” ejas, kurās ir izvietotas dažādas preces par pievilcīgām cenām ierobežotā daudzumā. Līdzīgi ir arī “Lidl”, kur šādas preces ir atzīmētas ar koši oranžām cenu zīmēm.
Šajās ejās var atrast apģērbus, apavus, virtuves piederumus, fitnesa aprīkojumu un vēl virkni citu preču, piemēram, lētas slīpmašīnas un urbjus.
Tas pats attiecas arī uz pārtikas precēm
“Lidl” līdzīgi piedāvā arī dažāda veida “ierobežotā daudzuma pārtikas produktus”. To vidū var būt gan siers, gan sulas, makaroni un cita veida preces. Tieši tāpēc nereti var gadīties situācija, kad pircēji savos ratiņos ievieto preci no “regulāro preču” nodaļas, taču – līdzīgu produktu var atrast īpašo piedāvājumu sadaļā. Šo preču piedāvājums regulāri tiek mainīts.
Gaļa atrodas īpašos stikla nodalījumos
Šajos veikalos nav jāmeklē lieli atvērtā tipa ledusskapji kādā veikala nostūrī. Lielākā daļa gaļas produktu atrodas stikla skapjos – vienā pusē atrodas sarkanā gaļa, bet otrā pusē – baltā gaļa. Tas pircējam zināmā mērā atvieglo gaļas izvēli, kā arī – ļauj vieglāk orientēties piedāvājumā.
Ierobežots higiēnas preču piedāvājums
Atšķirībā no citiem lielveikaliem “Lidl” veikalos ir visai ierobežots higiēnas preču piedāvājums. Turklāt – šajā sadaļā tiek tirgoti tikai “Lidl” pašu zīmoli. Tomēr ikdienas vajadzībām tas viss ir pietiekams – gan zobupasta, gan zobu birstes, gan dušas želeja, kā arī citas ikdienā nepieciešamās preces.