Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Auto pārbaudēs atklāj kļūdas, kas ietekmē drošību uz ceļa (2)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Apsekojot 300 spēkratus auto pārbaužu laikā, Circle K un Drošas Braukšanas Skola noskaidroja, ka autovadītāji nepievērš pienācīgu uzmanību lukturu tehniskajam stāvoklim, pirms sagatavo mašīnu ziemai. Vairāk nekā 80% akcijas dalībnieku lukturu gaismas staru spožums bija nepietiekošs, lai laikus uz ceļa pamanītu gājējus un citus satiksmes dalībniekus.

“Ņemot vērā pārbaužu laikā redzēto un to, ka auto tehniskā apskate neparedz lukturu spožuma mērījumus, katram autovadītājam ir jāatceras, ka ziemas sezonā būtiski ne tikai nomainīt riepas uz ziemas riepām, bet obligāti pārbaudīt arī lukturu tehnisko stāvokli. Vairumā gadījumu lukturu spuldzītes nebija pietiekoši spožas un atsevišķos gadījumos gaismas bija pareizi jānoregulē,” stāsta Jānis Vanks, Drošas Braukšanas Skolas direktors.

Straujā ziemas iestāšanās autovadītājiem lika savlaicīgi sagatavot savas mašīnas. “Lielākajai daļai apsekoto auto jeb 60% akcijas dalībnieku ziemas riepu protektora atlikums bija 6-7 mm, kas šai sezonai vēl ir atbilstoši, bet nākamajā – ziemas riepas būs jāmaina,” stāsta Jānis Vanks. “No pārbaudītajām automašīnām vecākās riepas bija 2006. gada ar protektora atlikumu 3,5 mm, kas šādos aukstuma un sniega apstākļos obligāti ir jāmaina”.

Akcijas laikā bija tikai daži gadījumi, kad autoīpašnieki vēl nebija parūpējušies par logu šķidrumiem, kas paredzēti lietošanai ziemā. Arī logu tīrāmās slotiņas vairumam dalībnieku bija atbilstošā kvalitātē un autovadītāji atzina, ka slotiņas maina regulāri – vismaz reizi gadā, visbiežāk pavasarī.

Visvecākais pārbaudītais auto šogad bija 1992. gada izlaiduma Audi 80. “Audi saimniekam akcijas laikā norādījām uz problēmām lukturos, kā arī ieteicām nomainīt logu tīrāmās slotiņas. Gandrīz 30 gadus vecajam spēkratam riepas gan bija darba kārtībā, ar likumā atļauto protektora atlikumu,” stāsta Jānis Vanks.

Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs atgādina, ka ziemas sezonā, īpaši tagad, kad prognozē lielu salu, ne tikai jārūpējas par auto tehnisko stāvokli, bet kvalitatīvu degvielu, kas pasargā auto dzinēju un optimizē tā veiktspēju. “Lai ūdens degvielas sistēmā nesāktu veidot koroziju, ziemā nesasaltu un neapturētu dzinēja darbību, bākā degvielai jābūt vairāk par pusi. Papildus tam vēsā laikā dzinēja iedarbināšanu atvieglos degvielas kvalitāti uzlabojošas piedevas, piemēram, cetāna uzlabotāji,” skaidro Gatis Titovs.

Pārbaužu laikā:

  • Tiek noteikta ziemas riepu atbilstība likumam un drošas braukšanas pamatprincipiem - tās ir darba kārtībā, ja nav vecākas par pieciem gadiem, kā arī riepu protektors seklākajā vietā nav mazāks par 4 līdz 5 milimetriem;
  • Apsekoti automašīnas lukturi, lai noskaidrotu, vai tie ir atbilstoši noregulēti un neapžilbina pretim braucošos;
  • Pārbaudīta logu slotiņu kvalitāte, lai nepieciešamas gadījumā tās varētu nomainīt;
  • Tiek sniegtas konsultācijas par drošu braukšanu ziemas sezonā un veicamajiem priekšdarbiem, lai auto būtu gatavs ziemai.
Uz augšu