Elektrifikācija ir uz viļņa – tā jau sen ir skārusi ne tikai automašīnas, bet arī cita veida aprīkojumu. Koncerns General Motors nolēmis kļūt par vienu no lielākajiem tehnoloģiju un risinājumu piegādātājiem. Papildus jaunu ar akumulatoru darbināmu transportlīdzekļu izgatavošanai un pārdošanai GM paplašinās savu elektrisko komponenšu lietojumus. Autobūves milzis tagad paziņoja, ka plāno piedalīties arī aviācijas un dzelzceļa nozaru, kā arī kuģu būves elektrificēšanā.
General Motors elektrifikācija neaprobežosies tikai ar automašīnām
Bet arī tas vēl nav viss. Sen lolotā ideja par elektromotoru "no kastes" pēcpārdošanas tirgum tagad ir pieejama Electric Connect un Cruise eCrate komplektācijā. Apmācīti kvalificēti uzstādītāji ar to strādās saskaņā ar GM eSVM (elektrisko specmodeļu modificēšanas) programmu, kas startēs 2022. gadā. Uzskatāmi piemēri, ka tas strādā, ir elektrificētais Chevrolet E-10 jeb 1962. gada pikapa C-10 elektriskā versija un Project X jeb futūristiska bagija koncepts.
Faktiski elektrifikācija jau tagad uzņem apgriezienus. Piemēram, kurjerpasta kompānija FedEx pagājušajā nedēļā no GM saņēma pirmos piecus no plānotajiem 500 BrightDrop EV600 elektriskajiem furgoniem. General Motors saka, ka tas ir ātrākais projekts tās vēsturē. No oriģinālās koncepcijas līdz piegāžu sākumam nebija pagājis pat gads.
Komponenšu komplektus dažādām lietojumiem piedāvās GM Powered Solutions komanda. Dzelzceļa novirzienu jau prezentējis kopprojekts ar Wabtec (akumulatora lokomotīve kravas vilcieniem). Kuģu būves jomā GM Marine piegādās elektriskos komponentus esošajiem klientiem un piedalīsies arī jaunos Pure Watercraft projektos Sietlā, kur taps elektriskās laivas un motorlaivas.
Koncerns arī plāno virzīt Hydrotec ūdeņraža degvielas elementus, Ultifi programmatūras platformu un izstrādāt Ultium Charge 360 uzlādes ekosistēmu.
Koncerns paziņoja, ka ar laiku pievienos šim sarakstam vairāk produktu, "cenšoties izmantot elektromobilitātes tehnoloģijas plašā diapazonā jomās ārpus autobūves nozares".