Ja Eiropas Savienībā (ES) tiks ieviestas jaunas sankcijas pret Baltkrievijas kravām, tad transporta nozare jaunajam regulējumam pielāgosies, žurnālistiem otrdien sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Linkaits: Jaunām ES sankcijām transporta nozare pielāgosies, ja tādas būs (1)
"Pēdējos gados esam secinājuši, ka tranzīta nozare ir augsta riska bizness, kuru ietekmē gan ģeopolitiskie apsvērumi, gan cenu svārstības pasaules tirgos, gan tīri biznesa apsvērumi piegādātāja pusē un arī Krievijas politika savas ostu infrastruktūras izveidošanā," stāstīja ministrs piebilstot, ka, piemēram, 2019.gadā Krievijas kravas tika pārvirzītas uz jaunajiem termināliem Uslugā, bet patlaban ar to terminālu jaudām nepietiek, lai visas kravas apstrādātu, un daļa ogļu kravu atgriežas.
Linkaits norādīja, ka notikumus Baltkrievijā neviens nevarēja prognozēt, un Baltkrievija ir daudzu Latvijas kravu avots un piegādātājs. Patlaban sankcijām pakļautas tikai atsevišķas kravu grupas, bet pārējās kravas turpina nākt no Baltkrievijas caur Latvijas teritoriju gan uz Igauniju, gan Latvijas ostām, no kurām tās tiek nogādātas galamērķī.
Ministrs uzsvēra, ka notikumu attīstību ir grūti prognozēt, līdz ar to tie, kuri strādā tranzīta nozarē apzinās, ka tas ir augsts biznesa risks.
"Mēs esam atbildīga ES dalībvalsts, kas ir ieinteresēta, lai mums kaimiņos būtu pragmatiska, paredzama, politiska vadība, kas ievēro cilvēktiesības, un ir atbildīga gan savas valsts iedzīvotāju, gan kaimiņvalstu priekšā. Un kamēr tas tā nebūs mums jārēķinās ar visiem iespējamiem attīstības scenārijiem," teica Linkaits, piebilstot, ka Satiksmes ministrija rēķinās ar to ģeopolitisko situāciju, kāda tā ir, un, ja tiks ieviestas kādas jaunas sankcijas, tad transporta sistēma pielāgosies arī jaunajam regulējumam.
Linkaits arī vēlreiz uzsvēra, ka tranzīts ir privātais bizness, kas rēķinās, ka ar augsta riska sadarbību ir iespējama gan augsta peļņa, gan ievērojami zaudējumi.