Vācu „tautas automašīna“ Volkswagen piedzima otrā pasaules kara laikā un to izglāba no pazušanas uzvarētāji - britu okupācijas karaspēks. Idejas pamatā bija vēlme saražot lētu automašīnu, kas katram vācietim ir „pa kabatai“.

Labas idejas rada citas idejas. Tā notika arī toreiz, kad apdāvinātais automašīnu konstruktors Ferdinands Porše iepazinās ar Jozefa Ganca modeli. Kanclers uzticēja Ferdinandam izveidot “vācu tautas automašīnu“, kas arī tika izdarīts. Porše atkārtoja Ganca ideju un novietoja ar gaisu dzesējamo motoru aizmugurē. Lai „vabulītes“ saražotu, tika uzcelta liela auto fabrika pie Volfsburgas. Otrais pasaules karš autoražošanu apturēja un 1945.gadā fabrika vairs neeksistēja. Ēka bija sabombardēta līdz drupu kaudzei, taču strādnieki bija saglabājuši un paslēpuši drošā vietā pāris modeļus, iekārtas ieskaitot.

Fabrika (pēc kara) atradās britu okupācijas zonā. Sākumā neviens nesaprata, ko ar šo ražotni un pāris modeļiem iesākt. Vispirms tika izjautāti Lielbritānijas autoražotāji, taču viņi nekādu interesi par piedāvājumu neizrādīja. Pēc britu domām „vabolīte“ bija pagalam neglīta automašīna un nekāda nākotne tai nav prognozējama.