Tiek lēsts, ka kopumā no konveijera noripoja aptuveni 67 tūkstoši E-Type. Apveltīts ar iespaidīgu izskatu un tehniku, automobilis vēsturē ir atstājis dziļu nospiedumu, tādēļ to īpaši iecienījuši kolekcionāri un klasisko auto atjaunošanas speciālisti.
Jaguar E-Type nav nekāds retums arī uz Baltijas ceļiem un reģionālajos klasisko auto saietos. Tiesa, auto ekskluzivitātes dēļ īpašnieki nereti izvēlas palikt anonīmi.
E-Type īpašnieks Almants Tumosa stāsta, ka savu auto iegādājies pirms desmit gadiem –izsolē Kalifornijā. Pēc negadījuma automašīna bija stāvējusi divus gadu desmitus, taču tieši piespiedu dīkstāve lielā mērā ļāvusi saglabāt autentiskumu.
“Visas galvenās detaļas un mezgli bija oriģināli; saules staros bija saplaisājusi tikai salona apdare. Faktiski vienīgais, ko nācās iegādāties no jauna, bija autentiski riteņu diski un dažādi sīkumi. Pēc septiņiem mēnešiem, kas pagāja, automobili restaurējot, E-Type atkal bija gatavs braukt,” atceras A. Tumosa.
Īpašnieka rūpīgie centieni, atdzīvinot leģendāro modeli, nepalika nepamanīti – 2012. gadā viņa automobilis uzvarēja Lietuvas klasisko automašīnu sacensībās.
Viļņā dzīvojošā entuziasta 1975. gada E-Type ir 12 cilindru motors un bagātīgs aprīkojums. Mūsdienās šādi veiktspējas un komforta elementi nevienu nepārsteigtu, taču 70. gadu vidū tie iemiesoja autobūves avangardu. “Četri karburatori, trīspakāpju automāts, stūres pastiprinātājs, gaisa kondicionētājs, EGR vārsts – toreiz tas bija kosmoss,” stāsta Tumosa.
Pēc viņa teiktā, uz ceļa šķiet, ka motora jauda nekad neizsīks – vienalga, ar kādu ātrumu braucat. Vienīgais ierobežojums esot vadītāja drošības sajūta un dūša.