"Ikea" plāno celt preču cenas (12)

Raksta foto
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Mēbeļu tirdzniecības gigants “Ikea” 2022. gadā plāno par vidēji deviņiem procentiem paaugstināt savu produktu cenas. Kā galvenais iemesls tiek minēts, ka Covid-19 pandēmijas radītā deficīta un loģistikas problēmas ir palielinājušas produkcijas pašizmaksu, ziņo “Agence France-Presse” (AFP).

“Kā daudzās citās nozarēs, arī “Ikea” saskaras ar nozīmīgām transporta un izejvielu trūkuma problēmām, kas rada izmaksu palielināšanos, un pārskatāmā nākotnē neredzam būtiskus uzlabojumus,” teikts “Ikea” īpašnieku holdingkompānijas “Ingka Group” paziņojumā.

Visaugstākais tēriņu pieaugums visvairāk ir jūtams Ziemeļamerikā un Eiropā, līdz ar to šajos reģionos arī klientiem būs jārēķinās ar veikalu produkcijas cenu pieaugumu.

“Vidēji “Ingka Group” cenu pieaugums būs ap 9% visā pasaulē. Cenu pieaugums variēsies, atkarībā no valsts, kur noteikti savu ietekmi atstās arī inflācijas spiediens, to skaitā arī iespējamās problēmas ar izejvielām un piegāžu ķēdēm,” teikts uzņēmumu grupas paziņojumā.

Pēc kompānijas datiem, 2021. gadā “Ikea” franšīzes turētājs “Inter Ikea Group” uz sevi uzņēmās papildu izdevumus 250 miljonu eiro apmērā, “ko radīja sasprindzinājums loģistikas nozarē”, kas saasinājās pēc atkopšanās no pandēmijas pirmās fāzes.

Decembrī “Inter Ikea Group” ziņoja par peļņas krišanos 17% apmērā, skaidrojot to ar transporta un izejvielu cenu palielināšanos. Pērn pārvadājumi ar kravas konteineriem sasniedza rekordlielas cenas, kas arī radīja nozīmīgas problēmas jūras loģistikā.

Tāpat tika ziņots, ka pasaulē lielākais mēbeļu tirgotājs 2021. gadā sasniedzis 25,6 miljardus eiro lielus pārdošanas apjomus, kas ir par 8% vairāk, nekā 2020. gadā. Tomēr globālā enerģētikas un loģistikas krīze, kā arī pieaugošais pieprasījums ir radījis inflāciju. Eirozonā novembrī gada inflācija sasniedza 4,9%, kas ir lielākais rādītājs kopš eiro ieviešanas 1999. gadā. ASV gada inflācija sasniedza 6,8%, kas ir augstākais rādītājs pēdējo 39 gadu laikā, bilst AFP.

Svarīgākais
Uz augšu