Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Dragreisa taisnē tiekas BMW i4 M50 un Tesla Model 3 Performance (2)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Viens veids, kā noskaidrot šī vai tā automobiļa pārākumu, ir tā dinamikas salīdzināšana. Tāpēc, lai uzzinātu, kurš pārāks – BMW i4 M50 vai Tesla Model 3 Performance, britu YouTube kanāla carwow uzturētāji sarīkoja dragreisa sacensības starp šiem modeļiem.

Gan elektromobilim no Vācijas, gan tā sāncensim no ASV ir divi elektromotori un jauda ir ap 500 zirgspēkiem. Lai iespējami objektīvi salīdzinātu to paātrināšanās spējas, carwow sarīkoja vairākus dragreisa skrējienus, tai skaitā ar paralēlo startu no 30 un 50 jūdzēm stundā (48 un 80 kilometri stundā) ceturtdaļjūdzes un pusjūdzes garumā, kā arī visbeidzot novērtēja abu modeļu bremžu efektivitāti, kad jāapstājas no 100 jūdzēm jeb 161 km/h.

BMW i4 ir modelis, ko bavāriešu firma izlaida pagājušajā gadā. Tas pārdošanā ir aptuveni pusgadu un pārsit Tesla gan jaudas, gan arī cenas ziņā. i4 M50 motoru kopējā jauda ir 544 ZS, bet griezes moments sasniedz 795 Nm. Tai pašā laikā i4 M50 sver 2215 kilogramus un Lielbritānijā maksā ap 64 000 mārciņu. Tas, rupji rēķinot, ir par 4 tūkstošiem mārciņu vairāk.

Tesla Model 3 tikmēr ir daudz pieredzējušāks modelis, kas drīzumā svinēs savu piekto gadadienu uz konveijera. Amerikāņu elektromobilis Performance versijā ir par 350 kilogramiem vieglāks nekā vācietis, taču vienlaikus arī attīsta zemāku jaudu. Tā maksimālā veiktspēja ir 490 zirgspēki un 660 Nm griezes moments. Vienlaikus jāpiebilst, ka testa modelim ir arī nestandarta virsbūves komplekts, kas var pasliktināt aerodinamiku.

Lai kā, elektromobiļu rezultāti salīdzinošajā testā bija ļoti tuvi – ceturtdaļjūdzes distancē no vietas BMW un Teslu šķīra tikai 0,1 sekunde, un sacīkstēs kustībā tādā pašā attālumā atšķirība bija vēl mazāka. Bremzēšanas testā priekšrocības savukārt bija Tesla automobilim, kas sver par trīs ar pusi centneriem mazāk. Vairāk skaties carwow video.

Nepalaid garām!
Uz augšu