Tā rezultātā uzņēmumiem nāksies izstrādāt “personalizētu taktiku, kā organizēt personālu. Tā vietā, lai izstrādātu programmas, kurās “viens izmērs der visam”, kompānijām būs jārūpējas, kā sniegt individuālu pieeju katram strādājošajam,” pauž Klots. Salivana norāda, ka personalizēta pieeja varētu būt saistāma ar darba algas palielināšanu, piemēram, arī atbalstu studiju kredīta dzēšanā, kā arī garāku bērna kopšanas atvaļinājumu.
Vēl viena ļoti svarīga nianse ir kā prioritāti noteikt darbinieku garīgo veselību. Galu galā izdegšana jau pērn bija nopietna problēma daudzos uzņēmumos, un arvien vairāk strādājošo pamet darbu (vai par to domā). “Pat tādi darba un karjeras bastioni kā Volstrīta sāk rīkoties un maina darba kultūru, vairāk pievēršot uzmanību darbiniekiem, nevis tikai darba rezultātam,” saka Klots.
Strādājošie neatgriezīsies tādos pašos birojos
Kad daži (ne visi) strādājošie beidzot atgriezīsies biroja darbā – vai nu tas būs šogad, vai vēlāk, nāksies secināt, ka “jaunais normālais” birojs nebūs līdzīgs tam, kāds redzēts iepriekš. Stenfordas universitātes ekonomikas profesors Nikolass Blūms norāda, ka uzņēmumi pielāgos darba vidi tā, lai atbilstu visām hibrīddarba prasībām, ņemot vērā to, kā cilvēki patiesībā vēlas strādāt.
Blūms, kurš vairākus gadus ir pētījis biroju darba nākotni, norāda, ka tādas dienas, kurās darba vietā klātienē ir visi strādājošie, būs retums. Un, kad tādas būs, tas būs pat visai neierasti un neērti. Viņš norāda, ka ir dzirdējis “šausmu stāstus par strādājošajiem, kuriem jādodas uz biroju, kur valda neierasts klusums”. Citiem vārdiem, pirmspandēmijas biroja darbs arī paliks pirmspandēmijas laikā – pagātnē.