Nav šaubu - kopbraukšanas pakalpojumi "Bolt" un "Yandex Go" Latvijā lepojas ar lielu pieprasījumu. Likumsakarīgi, ka daudzi ir pamanījuši arī cenu kāpumu ne tikai Jaungada svētku laikā, bet gan pandēmijā kopumā. Kādēļ taksometru pakalpojumu cenas pieaug, ar kādu pieredzi saskārušies citu lielo pilsētu iedzīvotāji un galvenais - ko gaidīt nākotnē?
Pandēmijas laikā straujš pakalpojumu cenu kāpums tiek pieredzēts ne pirmo reizi. Vēl 2021. gada sākumā pārvadājumu kompānijas ziņoja par pieprasījuma kritumu, ņemot vērā lokdaunu un citus ierobežojumus pret Covid-19 izplatību. Cita problēma bija taksistu masveida aiziešanas no profesijas - ierobežojumu dēļ daudzi pārtrauca darbu vai atrada sev citu nodarbošanos.
Vēlāk, kad ierobežojumi tika mīkstināti, pieprasījums strauji pieauga, taču šoferu skaits nepaguva tik ātri atjaunoties. Pēc Autotransporta direkcijas datiem, 2021. gada septembrī reģistrēto taksometru vadītāju skaits bija sarucis līdz 6315. Salīdzinot ar aprīli, taksistu skaits bija sarucis par teju diviem tūkstošiem, jo 2021. gada pavasarī kā taksisti bija reģistrēti 8058 cilvēki.
Septembrī "Yandex Go" pārstāvji runāja par to, ka aktīvo vadītāju skaits ir sarucis divas reizes, bet "Bolt" norādīja, ka pieprasījums pārsniedz piedāvājumu. Aizvadītā gada pēdējās un šā gada pirmajās dienās daudzi šo pakalpojumu lietotāji pamanīja, ka ir strauji pieaugušas taksometru cenas.
Lietotāju reakcija
Daudzi lietotāji norādīja, ka pēdējā laikā cenas pieaugušas abos pakalpojumu sniedzējos. Dažiem cilvēkiem šķiet, ka "Yandex Go" ir lētāks nekā "Bolt", taču citiem liekas otrādi. Tas, cik dārgi vai lēti ir pārvadājumi šajās platformās, ir atkarīgs no laika. Citreiz lētāks ir viens pakalpojumu sniedzējs, bet citā brīdī - otrs. Kopumā cenas pieaugušas aptuveni divas reizes, bet aktīvākajās stundās cenu pieaugums var sasniegt pat trīs reizes.