Eksperimentāla Tesla ar vienu uzlādi nobrauc 1200 kilometrus (6)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Tesla automašīnas jau šodien pieder tiem elektromobiļiem, ar kuriem var veikt vislielāko attālumu. Bet darbs pie šā tipa mašīnu pilnveidošanas tāpēc neapstājas, un tagad ir tapis eksperimentāls Tesla Model S, kas aprīkots ar jauna tipa baterijām un ar vienu uzlādi var nobraukt vairāk nekā 1200 kilometrus.  

Tie, kas brauc vai reiz ir braukuši ar elektroauto, nereti nonāk līdz jautājumam, kur ir tuvākā uzlādes stacija un kā to pa iespējami īsāko ceļu ātri atrast. Turklāt tā var būt  publiskā uzlādes stacija kaut kur benzīntanka teritorijas stūrī vai personīgā uzlādes kaste jeb wall-box garāžā. Tesla lietotājiem šī problēma ir mazāk kritiska nekā citu zīmolu elektroauto īpašniekiem, jo amerikāņu kompānijas izstrādājumi izsenis ir starp sniedzamības līderiem. 

Bet tas nenozīmē, ka ir laiks atslābt pie sasniegtā. Tāpēc ASV jaunuzņēmums Our Next Energy (ONE) tagad ziņo, ka viņi ar savu sasniegumu sniedzamības ziņā ir pārspējuši visus Īlona Maska dibinātās firmas nobraucamā attāluma rekordus. 

Proti, izgudrotāji no Mičiganas štata aprīkoja Tesla Model S ar jauna tipa akumulatoru, kas gandrīz divkāršoja tā oficiālo sniedzamības rādiusu – elektriskais sedans nobrauca 752 jūdzes jeb aptuveni 1210 kilometrus ar 55 jūdžu jeb gandrīz 90 km/h stundā vidējo ātrumu bez kaut vienas īsas uzlādes, turklāt decembra vidū, ziemas apstākļos.

Bet tas vēl nav viss – trešās puses veiktā testā uz stenda, saskaņā ar ONE, ar enerģijas rezervēm bija pietiekami pat 882 jūdzēm jeb gandrīz 1420 kilometriem. Tikmēr Tesla oficiālais Model S sniedzamības rādītājs ir 652 km.

Akumulatora prototipa, kas nodēvēts par Gemini 001, kapacitāte ir 203,7 kilovatstundas (kWh), kas arī ir aptuveni divas reizes lielāka nekā standarta Model S akumulatora 103,9 kWh. Telpas ziņā jaunā baterija aizņem tikpat daudz vietas kā Tesla baterija, taču sver par aptuveni 330 kilogramiem vairāk. Gemini prototipa augstais enerģijas blīvums tiek sasniegts, pateicoties retajiem izejmateriāliem kobaltam un niķelim, no kuriem gan laikā paredzēts atteikties. Uzņēmuma dibinātājs un izpilddirektors Mudžībs Ijazs (Mujeeb Ijaz) izdevumam caranddriver.com sacīja, ka galvenā uzmanība šobrīd tiek pievērsta "drošai" un "ilgtspējīgai" šūnu ķīmijai un "bezkonfliktu piegādes ķēdēm". Izklausās sarežģīti, bet patiesībā tas nozīmē litija dzelzs fosfāta (LFP) bateriju tehnoloģijas attīstīšanu un ķīmijas paplašināšanu, izmantojot šūnas ar patentētu katoda materiālu.

Nav zināms, kad un kādā formā ONE akumulators būs gatavs sērijveida ražošanai. Rekordbrauciens, kas notika 2021. gada decembrī, galvenokārt bija demonstrācija tam, kas ir iespējams ar elektrisko automašīnu akumulatoru tehnoloģiju. Lai kā, 1000 kilometri ir sniedzamības robeža, kas agri vai vēlu kritīs. Piemēram, Mercedes-Benz Plašpatēriņa elektronikas šovā CES Lasvegasā prezentēja elektrisku prototipu EQXX, kas ar vienu uzlādes reizi var nobraukt 1000 kilometrus. Vai šāds auto kādreiz nonāks uz konveijera, gan ir apšaubāms.

Uz augšu