Viens no visu laiku panākumiem bagātākajiem Škoda modeļiem ir mazās klases Fabia. Līdz šim apgrozībā bijušas tikai trīs modeļa paaudzes, taču tās tāpat summā iepriecinājušas vairāk nekā 4,5 miljonus pircēju visā pasaulē. Vairāk pārdota starp Škoda modeļiem ir tikai Octavia. Bet nupat ir iznākusi ceturtās paaudzes Fabia, un skaidrs, ka Škoda cer uz ne mazākiem panākumiem, tāpēc ņēmu vienu no pirmajiem uz Latviju atvestajiem čehu jaunā mazauto eksemplāriem un devos mūsu zemītes plašumos skaidrot, vai uzņēmuma cerības ir pamatotas.
Sākot iespaidu apkopojumu, pamatoti gribas ieviest skaidrību par Škoda Fabia izmēru. Auto pēdējās paaudžu maiņas rezultātā ir ievērojami transformējies. Uz lielo pusi. Bieži pārvietojos ar iepriekšējās paaudzes Fabia un pārmaiņas jūtu kā uz delnas, nevis tikai nolasu no papīra.
Jau noliekot abus auto blakus, ir acīm redzams, ka jaunā Fabia ir lielāka visās dimensijās.
Vienīgi augstumā auto ir sarucis, tā iegūstot dinamiskāku siluetu. Skaitļi datu tabulā tikai parāda, kādas precīzi izmaiņas notikušas – salīdzinot ar līdzšinējo auto, jaunā Fabia ir garāka, platāka un zemāka, un ar lielāku riteņu garenbāzi.
Visuzskatāmākais piemērs tam, cik pieaudzis ir kļuvis mazās klases čehu automobilis, ir tiešs salīdzinājums ar kādu vecāku, taču klasi augstāk stāvošu auto, proti,
jaunā Fabia garuma ziņā ir vienā līmenī ar Volkswagen Golf IV, bet garenbāzes ziņā kompaktklases etalonu pat pārspēj.
Un, ja runa ir par attālumu starp asīm, tad lielākie ieguvēji, protams, ir paši braucēji, jo sevišķi tie, kas sēž aizmugurē. To, ka aizmugurējā sēdeklī ir vairāk vietas nekā iepriekš, var redzēt, jau atverot durvis. Kad ierausies aizmugurē, saproti, ka pirmais iespaids nav bijis mānīgs – Fabia savu zīmola brāļu labākajās tradīcijās lutina pasažierus ar plašumu. Cik nu tas var būt liels mazās klases mašīnā.